© 2025 Auto.ro
Gama Porsche Macan este formata din trei modele in momentul lansarii.
Macan S este echipat cu un motor V6 biturbo de 3 litri cu o putere de 340 CP (250 kW), transmisie integrala permanenta si ambreiaj multidisc controlat electronic. Transmisia integrala este dotare de serie pentru toate modelele Macan. Puterea este transmisa catre roti prin intermediul unei transmisii cu dublu ambreiaj si 7 trepte de viteza cum a fost solicitat si aproape fara intreruperi ale fortei de tractiune, care permite masinii sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 5,4 secunde (sau 5,2 secunde cu pachetul optional Sport Chrono).
Masina atinge o viteza maxima de 254 km/h, iar consumul de combustibil conform ciclului NEDC*) se situeaza intre 8,7 si 9 litri/100 km, ceea ce corespunde unui nivel al emisiilor CO2 intre 212 si 204 g/km.
Macan S Diesel este alergatorul de cursa lunga si consum redus dintre cele trei modele. Motorul sau V6 turbo diesel de 3 litri are un consum in ciclu NEDC*) de numai 6,1 – 6,3 litri/100 km, corespunzand unor emisii de CO2 intre 159 si 164 g/km. Cu toate acestea, datorita puterii de 258 CP (190-kW) a motorului sau, Macan S Diesel accelereaza de la 0 la 100 km in doar 6,3 secunde (sau 6,1 cu pachetul optional Sport Chrono) si atinge o viteza maxima de 230 km/h.
Top-ul gamei Macan Turbo va fi cea mai puternica masina din segmentul SUV-urilor compacte. Motorul V6 biturbo de 3,6 litri, utilizat in premiera pe un Porsche, atinge pentru prima data o capacitate de 400 CP (294 kW) si propulseaza vehiculul de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde. Cu pachetul Sport Chrono, acest timp poate cobori pana la 4,6 secunde. Chiar daca viteza maxima atinge 266 km/h, Macan Turbo are un consum in ciclu NEDC*) de numai 8,9 - 9,2 litri/100 km, echivalent cu o cantitate de CO2 intre 216 si 208 g/km.
Numele de Macan provine din cuvantul indonezian pentru tigru, iar masina se ridica la inaltimea denumirii sale: puternica si pregatita sa loveasca in orice moment, dar agila si tenace pe teren accidentat. Ultima etapa a evolutiei sistemului de transmisie integrala – cunoscut ca Porsche Traction Management (PTM) – a produs unul din cele mai puternice sisteme de tractiune din lume. Prin lansarea Macan, Porsche ofera acum vehicule sportive cu transmisie integrala intr-o varietate de modele fara egal.
O scurta privire la specificatiile de performanta releva faptul ca Macan a fost dezvoltat pentru agilitate. Intre alte trasaturi caracteristice ale masinii se numara proportiile, designul si pneurile mixte pe jante de mari dimensiuni. Motoarele, sistemele de transmisie si cutia de viteze cu 7 rapoarte si dublu ambreiaj (PDK) ofera dinamism si eficienta vehiculului deopotriva pe asfalt si pe teren accidentat, pentru o experienta de conducere marca Porsche autentica. Scaunele soferului si pasagerului ofera o pozitie joasa, tipica masinilor sport.
Transmisia Porsche Doppelkupplung (PDK) in dotarea de serie
Pentru prima data la un model Porsche nou, toate versiunile lui Macan sunt echipate in dotarea de serie cu transmisia de inalta performanta cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj Porsche Doppelkupplung (PDK). Printre avantajele acestei transmisii se numara performantele excelente la pornire, timpii foarte scurti de schimbare a rapoartelor fara pierderi de putere, timpii scurti de reactie, consumul redus de combustibil si confortul exceptional la schimbarea rapoartelor. Asemeni tuturor vehiculelor Porsche dotate cu PDK, schimbatorul de viteze are doua “porti”: in partea dreapta, pozitia dorita este selectat cu ajutorul unui schimbator tipic Porsche, in timp ce, in poarta stanga, raportul dorit poate fi cuplat manual sau prin padelele montate pe volan in echipamentul standard.
Transmisie integrala activa si Porsche Traction Management (PTM)
Transmisia integrala activa face parte din sistemul Porsche Traction Management (PTM) si este dotare de serie pentru toate modelele Macan. Impreuna cu celelalte componente – ambreiajul electronic multidisc, diferentialul automat de franare (Automatic Brake Differential – ABD) si sistemul de control al tractiunii ASR) – sistemul de transmisie integrala accentueaza tractiunea si siguranta.
Sistemul de transmisie integrala este unul din sistemele cu cei mai rapizi timpi de raspuns de pe piata, iar conceptul sau subliniaza vocatia sportiva a lui Macan. Axa spate este cuplata permanent si transmite cuplu catre axa fata, iar valoarea cuplului depinde de raportul de blocare al ambreiajului multidisc controlat electronic.
Modul off-road la distanta de numai un buton
Modul off-road este standard pentru Macan si se activeaza prin apasarea unui buton pe consola centrala, la o viteza intre 0 si 80 km/h. In modul off-road, toate sistemele de tractiune sunt modificate intr-un program pentru rulare in teren accidentat: de exemplu, turatia motorului si schimbarea rapoartelor cutiei de viteze urmaresc asigurarea unei mai bune tractiuni, ambreiajul este pre-tensionat intr-o masura mai mare pentru a furniza mai rapid cuplul necesar catre puntea fata, iar repartizarea cuplului intre puntile fata si spate si raspunsul pedalei de acceleratie sunt adaptate pentru rularea in regim off-road. In plus, garda la sol poate fi marita cu 40 mm peste nivelul normal datorita sasiului cu suspensie pneumatica optionala, asigurand astfel o garda maxima la sol de 230 de milimetri.
Optional: Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
Sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) a fost conceput special pentru o conducere dinamica si stabila a noului Macan. PTV Plus utilizeaza un sistem standard de repartizare a cuplului la rotile spate, combinat cu un diferential care poate fi blocat, controlat electronic pentru puntea spate. In functie de unghiul si viteza de rotatie a volanului, pozitia pedalei de acceleratie, viteza unghiulara si viteza vehiculului, PTV Plus imbunatateste raspunsul si precizia directiei prin franarea selectiva a rotii spate din interiorul virajului, sporind astfel agilitatea. Roata spate exterioara obtine astfel o mai mare aderenta, ceea ce permite o rotire mai lunga a volanului in directia de deplasare. Rezultatul consta intr-o manevrare mai directa si mai dinamica in curbe. Sistemul PTV Plus are o contributie binevenita si in regim off-road: patinarea rotilor spate pe suprafetele fara aderenta este redusa prin interventii selective de franare si blocare a rotii.
Buton sport standard
Toate versiunile Macan sunt dotate cu un buton sport standard, amplasat pe consola centrala, in partea stanga a manetei cutiei de viteze. Atunci cand este apasat, butonul Sport modifica setarile sistemului de management al motorului si creste viteza de reactie a acestuia: o simpla atingere a pedalei de acceleratie are ca rezultat un raspuns mult mai rapid al motorului, limitatorul de turatie intervine mai tarziu, iar intreaga dinamica a masinii capata un accent sportiv. In plus, PDK schimba vitezele la o turatie mai mare, accentuand senzatia de sportivitate. Timpii de raspuns sunt mai mici, in timp ce schimbarea vitezelor este instantanee, in special la retrogradare. Sunetul motorului devine, de asemenea, mult mai robust. In plus, sistemul Porsche Active Suspension Management (PASM) de control al sasiului (dotare de serie pentru Macan Turbo) este comutat in modul sport, crescand sportivitatea suspensiei si a directiei si oferind astfel o mai mare agilitate in conducere.
Optional: pachetul Sport Chrono
Pachetul optional Sport Chrono ofera performante sporite prin apasarea unui simplu buton. Pachetul Sport Chrono permite setarea sasiului, motorului si transmisiei la un nivel inalt de sportivitate, insotite de un sunet si mai entuziast. Pachetul consta intr-un cronometru analog si digital amplasat pe bord, precum si un buton suplimentar Sport Plus pe consola centrala. Un alt element al pachetului este ecranul de afisare al performantelor de pe sistemul optional Porsche Communication Management (PCM), care indica timpul total de conducere, distanta parcursa in turul curent sau timpul de parcurgere al fiecarui tur. Pachetul mai contine si sistemul “Launch Control", care permite o accelerare la plecarea de pe loc similara celei de la startul unei curse. Timpul castigat la acceleratia standard de la 0 la 100 km/h este de 0,2 secunde pentru toate modelele. Sistemul “Launch Control" imbunatateste timpii de circuit si ofera un mai bun echilibru intre confort si sportivitate, pentru o mai mare placere de a conduce.
Trei versiuni de sasiu pentru Macan
Sunt trei variante de sasiu disponibile pentru Macan. Sasiul cu arcuri din otel indeplineste cele mai inalte standarde de performanta, placere in conducere, capacitati off-road si confort. Principiul constructiei usoare aplicat in axele si componentele de sasiu fabricate din aluminiu contribuie la dinamica si confortul conducerii. Puntea fata are o suspensie de tip multilink cu cinci brate, in timp ce puntea spate este de tipul cu brat trapezoidal.
Urmatoarea varianta de sasiu a lui Macan consta intr-o combinatie intre arcurile de otel si sistemul PASM, oferit ca dotare de serie pentru modelul de top Macan Turbo. PASM este disponibil optional pentru Macan S si Macan S Diesel. Combinarea arcurilor de otel cu PASM permite autovehiculului sa indeplineasca cu si mai mare succes standarde inalte de confort la rulare pe distante lungi, performanta si agilitate. Aceasta versiune de sasiu ofera, de asemenea, o eficienta considerabil mai mare a amortizarii suspensiei in cele trei programe PASM, “Comfort", “Sport" si “Sport Plus", prin simpla apasare a unui buton.
PASM (Porsche Active Suspension Management – managementul activ al suspensiei)
Sistemul PASM de reglare electronica a amortizoarelor creste placerea, siguranta si confortul in conducere si este oferit ca dotare standard pentru Macan Turbo. Sistemul regleaza in mod activ si continuu forta de amortizare pe axele fata si spate. In mod normal, caroseria unui vehicul este supusa unui nivel inalt de ruliu si tangaj ca raspuns la un stil de conducere dinamic, cu accelerari si franari bruste, sau pe teren accidentat. PASM este proiectat pentru a interveni si reduce miscarile caroseriei. In functie de preferinte si nevoi, soferul poate selecta intre trei programe : „Comfort”, „Sport” si „Sport Plus”.
Suspensia pneumatica: unica in acest segment de piata
Cea de a treia versiune de sasiu a lui Porsche Macan, o exclusivitate in acest segment de piata, este reprezentata de suspensia pneumatica optionala cu sistem de reglare a nivelului si inaltimii si cu PASM. Aceasta varianta de sasiu satisface cele mai inalte exigente de confort, sportivitate si performante, si plaseaza vehiculul pe un loc fruntas comparativ cu celelalte tipuri de sasiu.
Comparativ cu versiunea cu arcuri din otel, modelul Macan cu suspensie pneumatica este cu 15 mm mai jos la nivelul Normal, si datorita centrului de greutate coborat, ofera dinamica si confort de conducere sporite. Suspensia pneumatica mentine vehiculul in pozitie permanent orizontala, indiferent de distributia incarcaturii. Garda la sol poate fi ajustata la trei niveluri diferite: “High Level I" (nivel inalt I), “Normal Level" (nivel normal) si “Low Level" (nivel redus). In “High Level I”, vehiculul este cu 40 mm mai inalt decat in nivelul normal, iar garda maxima la sol este de 230 milimetri. Aceasta optiune este activata prin apasarea butonului off-road si poate fi utilizata la viteze intre 0 si 80 km/h.
Frane puternice si performante de franare de top
Franele Porsche-ului Macan sunt pe masura nivelului extraordinar de performante al vehiculului. Conform standardelor inalte ale marcii, Macan se afla in frunte cu cel mai puternic sistem de franare din segmentul sau de piata.
Franele fata ale lui Macan sunt de tip monobloc cu etrier fix din aluminiu si sase pistonase. La Macan S si Macan S Diesel, etrierele sunt dotate cu discuri de frana cu un diametru de 350 milimetri, in timp ce discurile de frana ale modelului Turbo au un diametru de 360 milimetri. La toate modelele, franele spate sunt formate dintr-un etrier flotant combinat cu o frana de stationare integrata. Discurile franelor spate de la Macan S si Macan S Diesel au un diametru de 330 milimetri, in timp ce discurile spate ale modelului Turbo au un diametru de 356 milimetri.
Frana de stationare electrica ofera confort si siguranta sporite la parcarea vehiculului. Frana de stationare este decuplata automat la plecarea de pe loc. Un alt sistem utilizat in premiera este functia hold.
Servodirectia electromecanica
Sistemul de servodirectie electromecanica – primul de acest fel intr-un SUV Porsche – permite lui Macan sa fie condus cu mai mare precizie si mai direct, cu viteza de reactie tipica pentru un Porsche in orice conditii de conducere. Aceasta directie ofera, de asemenea, mai multe avantaje de consum: comparativ cu sistemele de asistenta hidraulice conventionale, servodirectiile electromecanice economisesc pana la 0,1 litri de combustibil la 100 de kilometri, deoarece sistemul consuma energie numai in momentul rotirii volanului. Un important efect al sistemului este faptul ca Macan poate fi dotat cu un sistem de avertizare a parasirii benzii de rulare, care functioneaza impreuna cu servodirectia electromecanica si intervine asupra directiei atunci cand este necesar.
Caroserie: Dezvoltata pentru masina sport din segmentul SUV-urilor compacte
Un element cheie al dezvoltarii caroseriei lui Macan a fost crearea unui vehicul care sa fie recunoscut imediat ca un Porsche in segmentul SUV-urilor compacte. Acest scop a fost cu siguranta atins, fapt demonstrat de cateva dintre caracteristicile vehiculului: De exemplu, capota acopera pasajele rotilor si cuprinde farurile, conferind partii frontale a masinii un aspect lat si robust. Liniile ascutite ale capotei care se extind spre inainte subliniaza inca o data latimea masinii. Caroseria este fabricata integral din aluminiu, contribuind la reducerea greutatii si, implicit, la cresterea eficientei si dinamismului.
Interior si echipamente: Echipamente remarcabile, de inalta calitate
Habitaclul lui Porsche Macan este inspirat de designul masinilor sport ale Porsche din prezent, oferind o ambianta premium. Intre echipamentele oferite la interior se numara sistemul Burmester® Surround de inalta calitate, disponibil pentru prima data intr-o masina din aceasta clasa. Alte echipamente optionale noi includ sistemele de avertizare si de asistenta la parasirea si schimbarea benzii de rulare. Functiile precum reglarea automata a distantei (Adaptive Cruise
Control – ACC) cu sistemul Porsche Active Safe (PAS) cresc nivelul de confort si siguranta.
Ergonomie pentru un condus sportiv: consola frontala inclinata si pozitia scaunului soferului reduc foarte mult distanta intre volan si schimbatorul de viteze, soferul fiind astfel mult mai integrat in interior datorita manetei inalte a schimbatorului de viteza, tipica pentru masinile de curse. Butoanele celor mai importante functii si setari sunt grupate in mod logic pe consola centrala, permitand o operare simpla si intuitiva a fiecarei functii. Conform traditiei Porsche, locasul cheii de contact este amplasat in partea stanga a volanului.
Tabloul de bord este, de asemenea, tipic pentru un Porsche, oferind trei cadrane conventionale rotunde si un vitezometru pozitionat central. Un indicator pe cadranul vitezometrului afiseaza raportul cuplat in interiorul cutiei de viteze cu dublu ambreiaj (PDK). Cadranul din partea dreapta contine un ecran color de 4,8 inch de inalta rezolutie. Pe langa cele mai importante functii ale computerului de bord, acest ecran afiseaza si hartile sistemului de navigatie integrat in sistemul Porsche Communication Management (PCM), disponibil optional.
Vizibilitate si semnale perfecte: sistemul de iluminare al lui Macan
Sistemele de iluminare ale Porsche Macan si forma acestora alcatuiesc un tot unitar de o functionalitate exceptionala. Trasaturile distincte ale partii frontale a masinii includ modulele generos proportionate ale farurilor, luminile de rulare pe timp de zi si dispunerea proiectoarelor de ceata. Forma subtire a lampilor posterioare subliniaza caracterul sportiv al masinii, transformand Porsche-ul Macan intr-o prezenta inconfundabila chiar si in intuneric.
Farurile principale de tip proiector cu halogen sunt parte din dotarea de serie a Porsche Macan. Farurile Bi-Xenon sunt disponibile optional (de serie la Macan Turbo). Dotate de asemenea cu tehnologia tip proiector, aceste faruri includ lumini statice si dinamice cu functie de iluminare in viraj (sistemul Porsche Dynamic Light System – PDLS).
Macan S si Macan S Diesel sunt dotate cu lumini de rulare pe timp de zi cu halogen, in timp ce Macan Turbo beneficiaza de tehnologia LED cu iluminare in patru puncte. Proiectoarele de ceata sunt incluse in dotarea standard a tuturor versiunilor de Macan, pentru a asigura siguranta in rulare chiar si in conditii meteo nefavorabile. Macan S si Macan S Diesel au proiectoare cu halogen rotunde, integrate in partea frontala. La Macan Turbo, aceste lumini folosesc tehnologia LED.
Lampile posterioare folosesc integral tehnologia LED si au o forma apropiata de cele ale lui Porsche 918 Spyder. Luminile au un aspect sofisticat si cuprinzator, intarind caracterul sportiv al lui Macan. Se remarca in special forma 3D, masina devenind inconfundabila, fie noapte sau zi: stopul de frana circular scoate in evidenta forma zvelta a luminii de frana orizontale, accentuand in acelasi timp directia efectului luminos 3D, la fel de impresionat pe timp de noapte sau de zi si care face vehiculul usor de recunoscut.