© 2024 Auto.ro
Porsche a afisat in prima jumatate a anului un profit de 1,07 miliarde euro, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010, cand rezultatele s-au ridicat la 675 de milioane de euro.
Fata derioada similara a lui 2010, veniturile din primele sase luni ale anului fiscal curent au urcat cu 18,9%, ajungand la 5,22 miliarde euro, in timp ce vanzarile au crescut cu 26,3%, la 56.272 autovehicule. Livrarile la clienti au crescut cu 36,8 procente, la 60.659 autovehicule.
Cel mai popular model a fost Cayenne, cu 28.405 unitati vandute, in ianuarie-iunie 2011, ceea ce inseamna mai mult decat dublarea cifrelor perioadei similare din 2010. Cu aproape 2.000 de unitati Cayenne S Hybrid vandute, Porsche si-a intrecut in vanzari toti competitorii din segmentul SUV-urilor mari cu propulsie hibrida.
Panamera a inregistrat vanzari de 11.567 unitati (cu 3,2 procente mai putin). In august 2011, prin Panamera Diesel, constructorul auto isi va extinde oferta in aceasta gama de modele.
La capitolul sportive, dintr-un total de 16.300 de automobile vandute (-12,1%), 10.101 automobile au fost trecute in contul modelului 911, 3.860 au fost atribuite modelului Boxster, iar 2.339 modelului Cayman.
Cea mai mare crestere a vanzarilor s-a inregistrat in China, cu un plus de 47,1% in comparatie cu perioada similara din 2010, cu 11.712 unitati livrate. Vanzarile totale in regiunea Asia si restul lumii au crescut cu 43,7 procente, la 20.400 automobile.
Cresterea in Europa a atins 10,5 procente, dintre cele 18.853 autovehicule vandute, 6.734 unitati fiind inregistrate de piata din Germania (crestere de 0,9 procente). In comparatie cu perioada similara din 2010, vanzarile in America au crescut cu 27,9%, la 17.019 autovehicule, doar in America de Nord inregistrandu-se 15.466 unitati (cu 25,1 procente mai mult).
Tinta companiei este aceea de a stabili, in anul fiscal 2011, un nou record de vanzari, de peste 100.000 de autovehicule.