© 2024 Auto.ro
Renault a publicat primele imagini si informatii oficiale ale noului Clio. Bestsellerul francezilor se remarca printr-un design modern, vizibil mai sportiv fata de generatia precedenta, si o gama larga de optiuni de personalizare. Gama de motorizari va fi formata dintr-o unitate pe benzina si una diesel.
Dupa 22 de ani de istorie si 11,5 milioane de exemplare vandute in peste 115 tari, Renault lanseaza o noua generatie a modelului Clio, mizand pentru look in deplina deplina concordanta cu noua directie de stil a casei auto, filosofie estetica ce face din citadina practica de pana acum un autoturism cu veleitati sportive.
Aspectul frontal tradeaza o grila pe care este asezat sigla Renault supradimensionata, in timp ce blocurile optice alungite, cu lumini de zi cu tehnologie LED confera masinii un caracter mai elegant.
Pentru a face fata pretentiilor clientelei tinere, Renault propune o gama larga de optiuni pentru personalizarea noului Clio, inclusiv pentru grila frontala, interiorul portierelor, jante, insertiile de la nivelul bordului, volan sau orificiile de ventilatie. Gama de nuante pentru caroserie va fi formata din opt culori
Desi va fi propusa numai in varianta cu cinci usi, aspectul sportiv nu va fi alterat gratie manerelor "ascunse" ale portierelor din spate, care asigura o alura de coupe modelului. Dupa cum era de asteptat, habitaclul ofera noul sistem multimedia R-Link, care include funcţiile CD-Player-ului si iPod-ului, navigaţia si conexiunea BLuetooth.
Gama de motorizarii va fi formata din doua unitati, una pe benzina si una diesel, care va fi disponibila in prima jumatate a lui 2013. Noul propulsor TCe 120 cu trei cilindri dezvolta 90 Cai Putere si un cuplu maxim de 135 Nm la 2.000 rotatii pe minut. Echipat cu aceasta motorizare, noul Renault Clio promite un consum de numai 4,5 litri la fiecare suta de kilometri.
In continuare, oferta va fi completata de propulsorul pe benzina TCe 120 cu patru cilindri, de 1,2 litri, dotat cu injectie directa si capabil sa produca 120 CP si un cuplu maxim de 190 Nm la 1.750 rotatii pe minut. Acest motor nu este inca omologat, insa in cursul anului viitor acesta va fi lansat pe piata.
Motorul diesel disponibil la lansare este Energy dCi 90, de 1.5 litri, 90 CP si 220 Nm disponibili la 1.750 rotatii pe minut. Consumul este de numai 3.4 litri/ 100 km. Din oferta va face parte si transmisia automata EDC (Efficient Dual Clutch).
Noul Clio va fi oferit si in versiunea de inalta performanta RS, care
va fi propulsata de un motor turbo de 1,6 litri, preluat de pe Nissan
Juke. Pentru acest model transmisia automata EDC va fi modificata
special.
Noul Renault Clio 4 va debuta pe piata in ultimul trimestru al acestui an, dupa dezvaluirea oficiala care va avea loc in septembrie la Salonul Auto de la Paris.