© 2024 Auto.ro
Gama Mégane se aliniaza la noua identitate de design a marcii Renault. Daca evolutiile la nivel estetic accentueaza impresia de dinamism si expresivitate, echipamentele si inovatiile tehnologice confera un plus de placere in timpul condusului.
In plus, versiunile sportive ale gamei isi evidentiaza si mai mult personalitatea. Astfel, Mégane GT-Line beneficiaza un nou design al partii frontale, in timp ce Mégane R.S. dispune in premiera de functia R.S. Replay, apreciata de cei ce isi doresc sa impartaseasca si altora senzatiile de pe circuit.
Noua gama Mégane este comercializata din luna Aprilie in România.
Familia Mégane se integreaza coerent in gama Renault, atât din punct de vedere al designului, cât si al echipamentelor disponibile. Astfel, versiunile berlina, coupé si break beneficiaza de un nou design al elementelor de caroserie din partea frontala: bara de protectie calandru si capota, care integreaza in mod natural sigla Renault supradimensionata, pe o suprafata glossy black. In plus, designul inedit al proiectoarelor de zi ii confera un plus de dinamism.
Desi linia partii frontale este identica pentru toate cele trei versiuni de caroserie, fiecare dintre acestea isi afirma propria identitate.
Noul Mégane isi afirma eleganta si stilul modern. Versiunea break isi pastreaza latura practica, punându-si totodata in evidenta silueta fluida, in timp ce Mégane Coupé isi confirma atractivitatea prin liniile dinamice.
Universul multimedia devine accesibil cu Renault R-Link
Renault R-Link, tableta multimedia integrata, este disponibila, in optiune sau in echipare de serie, pe noua gama Mégane (in functie de modele si versiuni).
Renault R-Link asigura legatura intre lumea auto si universul conectivitatii si regrupeaza toate functiile multimedia – sistem de navigatie, radio, telefonie cu bluetooth® si audio streaming.
Functiile sunt controlate prin intermediul unui ecran tactil cu diagonala de 7 inch (18 cm), cu utilizare intuitiva. De asemenea, utilizatorul poate activa cu usurinta, prin comanda vocala, o serie de functii (in functie de tara de comercializare). In paralel, functia Text To Speech (TTS) asigura citirea automata cu voce tare a textelor si fluxului RSS al anumitor aplicatii, de indata ce vehiculul se afla in miscare.
Un joystick, amplasat pe consola centrala vine sa completeze modurile de comanda ale sistemului.
Tehnologie pentru mai multa siguranta
Cu dispozitivul Visio System®, gama Mégane ofera siguranta si confort. Acest sistem dispune de o camera de luat vederi amplasata in spatele oglinzii retrovizoare, care activeaza:
- o alerta acustica si vizuala in cazul depasirii voluntare sau involuntare a unui marcaj alb continuu sau discontinuu,
- farurile de intâlnire, ce vor fi actionate in mod automat. Comutarea de pe faza lunga pe faza scurta se face automat, fara interventia soferului, pentru a asigura un maximum de vizibilitate si fara a-i orbi pe ceilalti participanti la trafic.
In plus, manevrele sunt facilitate de camera video amplasata in spatele vehiculului, ce permite evitarea obstacolelor. Aceasta tehnologie este asociata senzorilor pentru deplasarea in marsarier, care avertizeaza soferul de apropierea de un obstacol, printr-un semnal sonor si prin aparitia unor zone de culoare pe ecran.
Cutie de viteze automata pentru motorizarile pe benzina
Noua gama Mégane inaugureaza cutia de viteze automata EDC (Efficient Dual Clutch) cu dublu ambreiaj si 6 trepte, cuplata motorului pe benzina TCe 130 .
Cutia de viteze automata EDC imbina confortul unei cutii de viteze automate cu reactivitatea si economia unei cutii de viteze mecanice. Schimbarea vitezelor se face automat, comanda fiind asigurata de un calculator care selecteaza treapta potrivita. Pentru optimizarea randamentului si a consumului, Renault a ales o transmisie EDC cu dublu-ambreiaj „uscat”. Ea cuprinde doua ambreiaje: primul este dedicat treptelor de viteza impare (1, 3 si 5), cel de-al doilea, treptelor pare (2, 4, 6) si marsarierului.
Selectarea treptelor se face sincronizat, la fel ca in cazul unei cutii de viteze manuale. Atât modulele de sincronizare cât si ambreiajele sunt comandate de un sistem de actionare electrica computerizat.
Motorizarile Energy
Rezultat al celor mai noi evolutii in materie de downsizing, motorizarile Energy au fost create pentru a oferi o placere de a conduce deplina in conditiile unui consum redus si al unor emisii scazute de CO2. In plus, o atentie deosebita a fost acordata nivelului de zgomot emis.
Motorizarile pe benzina
Noul Energy TCe 130, veritabil simbol al expertizei Renault in domeniul mecanic, se remarca printr-un comportament suplu si reactiv, oferind o dinamica buna inca de la turatii joase. In plus, motorul se dovedeste foarte silentios in functionare, fapt datorat si sistemului Stop&Start ultra-rapid. Consumul este optimizat, fiind redus cu 15% (mai mult de 1 l/100 km), fata de generatia anterioara.
Motorizarile diesel
Energy dCi 130 este unul din cele mai puternice motoare din categoria sa. El dezvolta 130 CP la o cilindree de 1 598 cm3 si ofera un cuplu maxim de 320 Nm, disponibil in proportie de 80 % inca de la 1 500 rot./min. Aceasta asigura o mare disponibilitate de putere pe o plaja larga de turatii. Motorul Energy dCi 130 urca usor in turatii pâna la 4 500 rot/min, oferind o placere de a conduce comparabila cu cea a unui motor de cilindree superioara. Performantele superioare sunt insotite de un consum redus.
Plus de rafinament pentru Mégane R.S.
Ca vârf al gamei Mégane, versiunea R.S. a fost gândita pentru a oferi performanta si confort in acelasi timp. Pentru aceasta, Renault a mizat expertiza si tehnologiile dezvoltate de filiala Renault Sport, printre care se numara si motorul 2.0 16V 265, echipat cu diferential cu alunecare limitata si puntea fata cu pivot independent. Clientii au astfel posibilitatea de a opta intre doua variante de sasiu (Sport sau Cup).
La nivel estetic, se remarca detaliile specifice noii identitati de design Renault, ce aduc un plus de dinamism modelului. Capota este redesenata si este valorizata de logo-ul Renault supradimensionat, amplasat frontal pe fond negru stralucitor, iar bara de protectie frontala integreaza cunoscuta lama F1, specifica gamei Renault Sport, ce face referire la performanta Renault in Formula 1.
Noile farurile lenticulare asigura un iluminat pe timp de noapte de foarte buna calitate si sunt evidentiate de insertiile glossy black amplasate in partea superioara, asemanatoare unor pleoape, ce contribuie la aspectul seducator al ansamblului frontal.
Noul Mégane R.S. beneficiaza acum de echipamente derivate din cele introduse pe seria limitata Mégane R.S. Red Bull Racing RB8 :
- scaune Recaro cu tapiterie mixta piele-textil, cu insertii Renault Sport la nivelul tetierelor,
- tableta multimedia Renault R-Link, cu versiunea 2.0 a sistemului R.S. Monitor 2.0, compatibila cu noua functie R.S. Replay,
- jante de 19’’ negre (in optiune) si contur gri, disponibile cu anvelope Bridgestone de inalta performanta, ca si cele folosite pe versiunea Mégane Trophy atunci când a doborât recordului de la Nürburgring.
Pentru cei ce prefera versiuni exclusiviste, pachetul optional R.S. Design ofera elemente exterioare de culoare rosie: lama F1, baghetele de protectie ale portierelor si eleronul spate.
Mai jos sunt exemplificate preturile pentru Megane hatch, restul versiunilor le gasiti la concesionarii Renault din tara:
Model Versiune Norma de depoluare Pret tarif cu TVA
Motorizari benzina
Noul Mégane Pro 1,6 16V 110 CP Euro 5 14 100
Noul Mégane Expression 1,6 16V 110 CP Euro 5 15 100
Noul Mégane Dynamique 1,6 16V 115 CP CVT Euro 5 17 750
Motorizari diesel
Noul Mégane Pro 1,5 dCi 95 CP Euro 5 15 300
Noul Mégane Expression 1,5 dCi 95 CP Euro 5 16 300
Noul Mégane Expression 1,5 dCi 110 CP Euro 5 16 950
Noul Mégane Dynamique 1,5 dCi 110 CP Euro 5 17 850
Noul Mégane Dynamique 1,5 dCi 110 CP EDC Euro 5 19 050