© 2024 Auto.ro
Odata cu lansarea in Romania a celui mai asteptat model Renault, noul Megane am testat pe langa versiunea Megane GT si modelul Megane 1.6 Energy dCi capabil de 130 CP si un cuplu maxim remarcabil de 320 Nm, in echiparea de top, Intens.
Asa cum am remarcat si la GT, noua generatie Megane adopta un design provocator si ofera un pachet tehnologic generos, caracteristic modelelor din segmentele superioare.
Contrar modelelor precedente care se schimbau remarcabil de la o generatie la alta, noul Megane continua ideea de design a modelului precedent Megane 3.
Modelul reinterpreteaza noua linie a identitatii de marca si beneficiaza de semnatura luminoasa Renault distinctiva, cu un design masculin, cu umerii sculptati si partea frontala inconfundabila care integreaza logo-ul vertical. Proportiile sale deseneaza o silueta sportiva, iar identitate luminoasa specifica blocurilor optice fata, in forma literei C, contribuie la aspectul dinamic al modelului.
Nou la exterior, noul Megane pastreaza acelasi ton si la elementele de subansamblu, utilizand ultima platforma tehnica a aliantei Renault-Nissan, aceeasi regasita si la Talisman si Espace. Trebuie precizat ca noua platforma masa redusa cu 90 de kg la acceasi echipare si dimensiuni fata de vechea generatie, si mai important permite echiparea celor 4 roti directoare si pe celelalte modele, in afara de GT, care vine acum echipat standard cu 4CONTROL.
Noul Renault Megane Intens Energy dCi 130, dispune de sistemul avansat multimedia, R-LINK2, un adevarat centru de comanda cu un ecran de 7 inci. Unic in segmentul compact, ecranul ofera un confort similar utilizarii unui smartphone sau a unei tablete. Tehnologia inclusa in sistemul Multi-Sense permite personalizarea comportamentului masinii, cu ajutorul a patru moduri pre-programate: Confort, Sport, Neutru, Eco si un mod „Perso” care poate fi setat de catre sofer. Fiecare mod, accesibil din sistemul multimedia R-Link 2 sau direct de pe consola centrala, gestioneaza raspunsul motorului, optiunile de confort ale habitaclului, ambianta luminoasa, variatia efortului volanului. Pachetul cu sisteme de asistenta condus, toate moderne si usor de utilizat, ce includ si un sistem, optional pentru echiparea Intens si GT, de tip HUD (head up display) ce sporeste siguranta si confortul soferului.
In rulare am observat un automobil 100% nou, dinamic, cu un sasiu rigid. Sistemele de asistenta si control sunt la inaltime, noul Megane reusind sprint-uri nebanuite, cu un comportament rutier superior clasei compacte. Avem de-a face cu o alta reusita marca Renault, masina care va calma un pic jocul in clasa compacta dominata de Astra, Golf si Corolla. Consumul inregistrat de noi pe un parcurs pe DN 1 Bucuresti - Brasov, Covasna a fost de 5.1 l/100 km, interesant de precizat ca am rulat cu cel mai puternic diesel din oferta Megane.
Versiunea de baza LIFE asigura deja un nivel satisfacator de dotari standard, incluzand: ABS cu sistem de asistenta la franarea de urgenta (AFU), ESP cu asistenta la pornirea in panta (HSA), aer conditionat cu reglaj manual, Cruise Control, sistem complet de airbag-uri , radio cu port USB, tehnologie Bluetooth, functia Eco Mode pentru reducerea consumului de carburant si lumini de zi fata si spate cu tehnologie LED.
Confortul creste pentru versiunea de echipare ZEN. Aceasta versiune propune urmatoarele echipamente standard in plus fata de versiunea de baza: proiectoare de ceata, climatizare automata pe doua zone cu senzor de calitate a aerului, geamuri electrice fata si spate cu impuls precum si consola centrala inalta cu spatiu pentru depozitare si costiera incluse.
Versiunea, testata de noi, INTENS vine cu: oglinda interioara retrovizoare electrocrom (cu efect automat anti-orbire), sistem de inchidere si demaraj tip"maini libere", faruri cu tehnologie "full LED" PURE VISION, tablou de bord complet digital, afisaj color tip TFT 7", sistemul Multi-Sense, scaune fata cu sistem de incalzire, sistemul multimedia R-LINK 2 conectat cu ecran tactil 7'', lumini ambientale interior (corelate cu sistemul Renault Multi-Sense, plasate pe panourile usilor si pe consola mediana) dar si jante aliaj de 16” sau tapiterie mixta piele/velur.
Pentru acest prim contact cu noul Megane, Renault ne-a intampinat cu un adevarat model top de gama; 1.6 dCI Energy 130 CP, cu transmisie manuala cu 6 trepte, la un pret…atentie!.. de 20.400 euro cu TVA inclus, De acesti bani, obtineti maxim de inginerie Renault, plus un design ce excede aglomerata clasa compacta.
Preturi pentru gama Renault Megane: