© 2024 Auto.ro
Renault Megane, aflat la acea de-a patra generatie, este prezenta pe piata cu trei variante de caroserie: hatchback, sedan si tourer (break). Trebuie aminit aici ca Renault ofera pietei hatchback-ul in echipare GT de 205 CP, ce include reputatul sistem cu patru roti directoare - 4Control.
Ca si vechile generatii Megane, Renault a tratat cu mare atentie atat dinamica masinii, confortul pasagerilor, dar si placerea condusului, in general.
Noi am condus un Renault Megane Sedan cu motorizarea Energy dCi 110 CP, de 1.5 litri si transmisie automata EDC, echiparea Intens, cu pret incepand de la 20.700 euro cu TVA inclus.
Automobilul de test avea dotari optionale numeroase, din care enumar:
- Pachet "Easy Parking" (Sistem de asistenta la parcare tip"maini libere" cu senzori fata/spate/lateral + Camera video marsarier + Senzor de avertizare pentru unghiul mort ) impreuna cu sistem deschidere automata portbagaj de tip “Magic Trunk access”, la pretul de 500 euro cu TVA inclus,
- Pachet "Drive Safely" (Franare activa de urgenta + Alerta pentru pastrarea distantei de siguranta + Cruise Control Adaptiv), cu pretul de 450 euro cu TVA inclus
- Head-up Display (afisaj integral color pentru informatii cu privire la viteza, navigatie si cele provenite de la sistemele de siguranta si asistenta condus; plasat deasupra tabloului de bord, la nivelul inferior al parbrizului ), cu pretul de 340 euro cu TVA inclus
- Pachet Confort Plus (tapiterie piele de culare gri inchis "carbon" + tetiera inaltime si inclinare reglabile + scaun sofer reglabil pe inaltime cu functie pentru masaj lombar + volan imbracat in piele Nappa), pentru care platiti 1000 de euro cu TVA inclus
- Trapa de sticla, panoramica, mecanism electric de deschidere – 1000 de euro cu TVA inclus.
- Sistem multimedia Renault R-LINK 2 pentru 800 de euro cu TVA inclus: Ecran tactil multitouch 8,7"(22 cm), Navigatie tip Birdview (2,5D) cu harta Europei inclusa, Multimedia si conectivitate extinsa telefon mobil
Pentru suma de aproape 25.000 de euro cu TVA inclus, aveti parte de toata ingeniozitatea Renault, de cele mai recente tehnologii, regasite in segmente mai mari, atat in ceea ce priveste sistemele de asistare, cat si cele multimedia. Renault Megane Sedan se califica ca un excelent companion, atat pentru userii simpli, cat si pentru flote.
Pentru tot ceea ce propune Renault Megane clientilor, a fost declarata Masina Anului 2017 de catre juriul APAR (Asociatia Presei Auto din Romania) .
Automobilul testat se comporta demn de grupul sau motopropulsor, capabil de 110 CP la 4000 rpm si un moment maxim de 250 la 1 750 rpm, avand o tinuta de drum sigura, un consum mediu de aproape 6 l/100 de km indiferent de regimul de mers.
Dieselul masinii testate este silentios, chiar la urcarea in turatie, insa zgomotul aerodinamic isi face aparitia la viteze ridicate, fapt neremarcat in cazul caroseriei hatchback a aceluiasi Renault Megane 4. Vibratiile sunt corect amortizate, operatie intalnita la clasele mai mari sau la modelele dotate cu motoare boxer, lucru cu impact major in confortul exploatarii pe distante lungi.
Interesant este sistemul de franare, care se comporta ferm, dar si sistemele de asistare ABS, AFU (asistenta la franarea de urgenta), ESC-ul (controlul stabilitaii) si HAS (asistenta la pornirea in rampa) sunt la datorie.
Am remarcat module adaptive atat la ABS, cat si la AFU si ESC, sisteme de asistare ce lucreaza impreuna cu alerta pentru pastrarea distantei de siguranta in cazul activarii Cruise Controlului Adaptiv, acesta din urma fiind inclus in pachetul optional Drive Safely.
Daca tot am ajuns la capitolul adaptivitate, nu putem sa nu vorbim despre programul Renault MULTI –SENSE; sistemul permite alegerea unueia dintre setarile ECO, Comfort, Neutral si Sport, dar si setarea personala independenta a sistemelor componente ale programului (motor, directie, schimbarea treptelor cutiei de viteza, suspensii, instalatie climatizare si lumini) in modul Perso.
Un plus remarcabil al lui Megane Sedan, ce trebuie amintit aici, este transmisia automata EDC cu dublu ambreiaj, ce optimizeaza atat timpii de schimbare a treptelor, cat si viteza de selectare a acestora, automobilul demonstrand rezerve de putere nebanuite la viteze ridicate si la kick-down, in treptele superioare.
Cresterea dimensiunilor lui Megane, atat in lungime la 4632 mm, cat si in latime la 1814 mm a permis o mai buna organizare a habitaclului. Oricum, spatiul generos alocat genunchilor ramane, in cazul lui Megane, o referinta in clasa compacta.
Portbagajul ofera un volum de 503 litri, care devine, prin rabaterea partiala a banchetei, 987 litri sau 1247 litri, prin completa rabatare a acesteia.
Ca o concluzie, Renault Megane 4 Sedan este un automobil performant din clasa compacta, care dispune de calitati ce pun probleme majore competitorilor, insa este un partener absolut incantator pentru sofer si pasageri.