© 2024 Auto.ro
Renault-Nissan si-a sporit miza pe piata chineza a autovehiculelor electrice, cea mai mare din lume, formand o noua alianta pentru a produce automobile cu baterii care respecta regula stricta a emisiilor din tara anunta agentia Bloomberg.
Renault si Nissan Motor Co. vor detine fiecare cate 25% din eGT New Energy Automotive Co., care va fi detinuta in proportie de 50% de Dongfeng Motor Group Co., a declarant noua alianta de automobile intr-o declaratie. Partenerii vor crea un nou vehicul electric bazat pe o mica platforma SUV dezvoltata de alianta, a spus aceasta. Detaliile privind investitiile nu au fost furnizate.
Producatorii de automobile isi accelereaza investitiile in vehiculele electrice pentru a respecta regulile mai stricte privind emisiile si economia de combustibil, care vor intra in vigoare pe pietele majore. China implementeaza un cadru anul viitor care va penaliza producatorii de automobile care nu respecta limitele prin amenzi sau achizitionarea de credite.
Saptamana trecuta, Ford Motor Co. a declarat ca va explora infiintarea unei intreprinderi cu Anhui Zotye Automobile Co. pentru a produce vehicule electrice. In luna mai, Grupul Volkswagen a primit aprobarea pentru o noua alianta cu Anhui Jianghuai Automobile Group pentru a produce masini electrice. Daimler si BMW Group au, de asemenea, branduri de masini electrice in cadrul parteneriatelor lor cu BYD Co. si Brilliance China Automotive Holdings Ltd.
Kwid EV
Nissan va incepe sa vanda o masina electrica bazata pe modelul Renault Kwid in China in anul 2019, la un pret de aproximativ 8.000 de dolari, a declarat presedintele aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, in interviurile acordate la inceputul acestui an. Producatorul japonez s-a straduit sa vanda masina electrica Leaf, vanduta ca Venucia e30, in tara incepand din 2014,insa n-a reusit in principal deoarece pretul sau a fost prea mare in comparatie cu majoritatea autovehiculelor locale. Dongfeng face in prezent SUV-urile Kadjar cu Renault si sedanurile Teana cu Nissan in China.
In aceasta luna, Nissan a vandut compania subsidiara de baterii Automotive nergy Supply, firmei chineze de capital privat GSR Capital pentru aproximativ 1 miliard de dolari.