© 2024 Auto.ro
Renault Duster a fost ales SUV-ul Anului 2011 catre Grupul Jurnalistilor din Industria Auto din Argentina, depasind astfe nume precum Ford EcoSport sau Fiat Idea Adventure.
La vot au participat 17 jurnalisti din domeniul auto, modelul Renault fiind ales dintre 35 de masini lansate in perioada 1 noiembrie 2010 - 31 octombrie 2011. Cu o prezenta de peste 50 de ani In Argentina, francezii de la Renault au detinut o cota de piata de 13% in anul 2010.
Pe langa Duster, lansat in luna octombrie a acestui an, brandul ofera argentinienilor o gama compusa din Clio, Logan, Sandero Stepway, Fluence, Sandero, Kangoo, Koleos, Megane şi Latitude. Spre deosebire de versiunea europeana, modelul pentru pietele sud-americane prezinta o serie de modificari stilistice.
Astfel, pe langa imbratisarea logo-ului Renault, SUV-ul vine cu calandru nou, format din trei bare cu accente cromate, in partea frontala. La nivelul posteriorului, literele care formeaza numele modelului sunt mai mari si stau "cocotate" pe o banda de asemenea cromata. La interior, materialel utilizate sunt de o calitate superioara, iar bordul a fost reimprospatat.
Modelul Duster a fost lansat oficial in martie 2010 la Salonul Auto de la Geneva, fiind o adevarata revelatie pentru piata auto. Datorita raportului calitate/pret, Duster a intrat in Cartea Recordurilor ca fiind cel mai accesibil SUV din lume, iar apoi s-a clasat in finala Car of the Year 2011 in Europa.
Ulterior, modelul a fost numit SUV-ul Anului in Romania si Masina Anului in Romania. Lista continua cu premiul "Autobest 2011", pentru cea mai buna oferta auto propusa de un constructor pe pietele din 2010 si titulatura "Masina Anului 2011" in Croatia.