© 2024 Auto.ro
Trecem de la constructorii premium germani la casele auto franceze. Desi nu au avut lansari la fel de surprinzatoare precum trio-ul BMW, Mercedes, Audi, Renault, Peugeot si Citroen au facut pasi atat in segmentul vehiculelor eco, cat si in segmentul high-class.
Renault
In primavara anului care tocmai ce se apropie de final, Renault a adus la Geneva noul Kangoo Express Maxi Z.E., versiunea cu ampatament mai lung (40 cm) a autovehiculului Kangoo Express Z.E. Cu o autonomie de pana la 170 km/h, modelul electric reprezinta o alternativa eco pentru transportul de marfa, fiind pus in miscare de o unitate electrica de 60 CP si 226 Nm, alimentata de o baterie reincarcabila litiu-ion.
Salonul Auto de la Frankfurt din toamna a oferit ocazia constructorului auto de a prezenta noul Twingo facelift, primul vehicul din gama francezilor care beneficiaza de noua filozofie de design a brandului. Citadina vine cu o gama de motorizari formata din numai doua unitati pe benzina si un diesel. Pe benzina avem propulsorul de 1.2 16V si 75 CP si 1.2 TCe de 100 CP. Fanii dieselurilor pot opta pentru motorul dCi de 75 şi 85 de cai putere.
La sfarsitul lunii octombrie, au fost publicate primele imagini si informatii oficiale cu noile Scenic si Grand Scenic facelift. Versiunile restilizate vin cu modificari estetice (o noua bara de protectie, lumini de zi cu tehnologie LED, finisaje de culoarea negru lucios si cateva detalii cromate), dar si imbunatatiri tehnice.
La momentul lansarii pe piata (inceputul anului viitor) vor fi disponibile unitatile 1.6 dCi si 110 CP, 1.9 dCi si 130 CP si ineditul TCe de 115 CP, care emite numai 135 g de noxe per km si promite un consum cu 20% mai mic fata de propulsorul de 1.5 litri si 110 CP, pe care il inlocuieste.
Peugeot
Tot la Frankfurt, Peugeot a lansat si noul 508 RXH, un crossover cu un tren de rulare hibrid regasit si pe 3008 HYbrid4, ce are la baza varianta station wagon a modelului 508. Hibridul are un consum mediu de 4,2 litri la suta de kilometri.
Peugeot a lansat si inlocuitorul lui 207, noul 208. Modelul are ca sursa de inspiratie conceptul SR1 si va fi lansat pe piata anul viitor. Producatorul francez va propune clientilor o gama de motorizari compusa din cinci unitati diesel si doua propulsoare pe benzina. Motorul cel mai eficient se lauda cu un consum mixt de numai 3,4 litri la suta de kilometri.
Casa auto a publicat si primele informatii oficiale despre viitorul 4008, crossover compact derivat din Mitsubishi ASX si var al noului Citroen C4 Aircross. Desi ne putem delecta cu primele imagini, modelul va fi lansat oficial la Geneva, in 2012.
Citroen
De cealalta parte, Citroen a fost primul constructor auto care a lansat pe piata din Romania un vehicul electric. Noul C-Zero a fost propus la un pret de pornire de 36.642 euro, cu TVA inclus. Modelul este dezvoltat in colaborare cu Mitsubishi, fiind construit, ca si Peugeot iOn, pe platforma primei electrice de serie din lume, Mitsubishi iMiev.
Citroen C-Zero este pus in miscare de un propulsor electric de 64 CP si un cuplu de 180 Nm. Setul de baterii litiu-ion asigura o autonomie de peste 150 km. Acestea pot fi reincarcate in 8 ore la o priza de 220 V. Citadina electrica atinge o viteza de top de 130 km/h, in timp ce sprintul 0-100 km/h este realizat in 15 secunde.
Dupa pasul facut in domeniul vehiculelor cu zero emisii, Citroen isi muta atentia catre dezvoltarea gamei premium DS. Astfel, la Frankfurt, casa auto franceza a lansat noul DS5 (al trei lea membru al gamei DS) si versiunea sa hibrida, DS5 Hybrid4.
Modelul este un crossover ce imbina elementele unui break, un monovolum şi unui sedan premium si ofera o serie de elemente exclusiviste. sistemul de propulsie Hybrid4 are la baza un motor diesel de 2.0 litri si 160 CP si unul electric de 37 de cai, fiecare antrenand una dintre axe, oferind astfel un sistem inedit de tractiune integrala.