© 2024 Auto.ro
Seat a lansat cea de-a treia generatie Leon intr-o perioada cand se lupta cu o scadere dramatica a vanzarilor, iar falimentul batea la usa. Insa modelul compact s-a dovedit un pariu castigator care a contribuit la redresarea brand-ului din Martorell si chiar la trecerea acestuia pe profit.
Cele mai recente cifre arata ca din 2012 si pana acum, modelul Leon a fost replicat in nu mai putin de 682.567 de exemplare, devenind astfel cea mai bine vanduta compacta din istoria companiei.
"A treia generatie Leon a insemnat un moment de cotitura pentru SEAT si este unul dintre principalele motoare pentru schimbare ale companiei," a precizat Wayne Griffiths, vicepresedintele Seat pentru Vanzari si Marketing.
Acest succes fulminant se datoareaza in primul rand diversitatii gamei, chiar daca la inceputul acestui an Seat-ul Leon a primit un bine-meritat facelift. Clientii pot opta in acest moment pentru mai multe variante de caroserie, inclusiv break (Estate), cu trei usi, X-Perience sau Cupra.
Oficialii brand-ului spaniol sustin ca pana in acest moment, celebrul model compact s-a vandut in totalitate in 1.893.279 de exemplare, si ca acest numar va continua sa creasca, avand in vedere facelift-ul de care vorbeam mai sus.
Prima generatie Leon a fost desenata de celebrul Giorgetto Giugiaro, iar in cei 6 ani de existenta (1999-2005) au fost comercializate 534.797 de unitati. A urmat apoi a doua iteratie, asupra careia si-a pus amprenta Walter da Silva, din care au fost produse 675.915 exemplare.