rss

SEAT traseaza harta strategica a marcii pana in anul 2025

  1. 03/11/2015
  2. Categoria: Seat
  3. Tags: SEAT

SEAT isi prezinta strategia pana in anul 2025. La intalnirea ce a avut loc vineri, 30 octombrie, la care au participat 550 de directori si directori  executivi din pietele unde SEAT activeaza, Presedintele Consiliului Director al SEAT, Dr. Francisco Javier García Sanz, impreuna cu noul Presedinte al Comitetului Executiv al marcii SEAT, domnul Luca de Meo, au anuntat strategia marcii pentru urmatorii 10 ani in vederea atingerii obiectivului propus, si anume acela de a obtine profit pe cale sustenabila. Cei trei piloni pe care se va concentra marca sunt  dezvoltarea de modele in segmentele aflate in crestere, cu marja mare de profit, aplicand formula de succes SEAT Leon. Multumirea clientilor si a deveni cel mai bun angajator in industria auto din Spania sunt ceilalti doi piloni ai strategiei SEAT.

In timpul prezentarii, Dr. Francisco Javier García Sanz a reafirmat sprijinul  concernului Volkswagen pentru marca SEAT: "Este momentul sa actionam tinand cont de planurile noastre pe termen mediu si lung, fara a ne concentra numai pe ce s-a intamplat in ultimele saptamani. Grupul Volkswagen are incredere deplina in planurile noastre de viitor, care se inscriu perfect in strategia lor. Modelele pe care le-am anuntat pentru urmatorii doi ani vor iesi pe piata asa cum am planificat si vor contribui la cresterea sustenabila a marcii SEAT. Si ele reprezinta doar primul pas din aceasta strategie."  
De asemenea, Luca de Meo, care incepand de astazi il inlocuieste pe Jürgen Stackmann la conducerea SEAT, a scos in evidenta contributia angajatilor companiei la rezultatele obtinute in ultimii ani. "Apreciez eforturile si dedicarea voastra, a tuturor angajatilor SEAT, pe parcursul ultimilor ani. De astazi, ma alatur echipei cu aceeasi pasiune si loialitate pentru aceasta marca pe care le-ati  demonstrat si voi. SEAT are potentialul de a crea si a produce masini de inalta calitate. Lucram consecvent, suntem pasionati, rapizi si flexibili, si avem tehnologia de partea noastra. Sunt convins ca strategia pe care o prezentam astazi va avea un mare succes."

Adaptari pentru noua platforma 

La aceasta intalnire, conducerea companiei a prezentat de asemenea programul de eficienta numit LEAP. Acesta va fi implementat in urmatorii doi ani pentru a proteja planurile de investitii ale companiei in ceea ce priveste innoirea gamei de produse si va contribui la intarirea marcii SEAT. In acest sens, SEAT va incepe sa aloce investitii pentru a adapta Linia 1 a fabricii Martorell, unde este produsa Ibiza, la o noua platforma. Aceste lucrari vor avea loc in sectia de caroserie a fabricii, incepand de la sfarsitul lunii decembrie a acestui an, pana la jumatatea lunii ianuarie 2016, fapt ce va genera intreruperi de productie ale Liniei 1 si va duce la stoparea procesului de innoire a circa 100 de contracte de munca temporare. Acestea se vor adauga la cele 100 de contracte care au fost incepute vara trecuta pentru a acoperi necesarul aparut pe perioada concediilor pentru linia Q3, si care vor inceta la sfarsitul acestui an.  

Compania va lansa patru noi modele in urmatorii doi ani; primul este un SUV compact, asteptat in prima jumatate a anului 2016, marcand debutul marcii in acest segment. Programul, gandit sa reduca anual costurile cu aproape 100 de milioane de euro, va permite companiei sa-si simplifice procesele, sa elimine orice cheltuieli ce nu afecteaza nucleul business-ului, si sa se concentreze asupra activitatilor care sporesc  valoarea marcii. Masurile principale ale programului de eficienta includ, printre altele, imbunatatirea structurii de costuri a companiei si revizuirea proceselor legate de logistica, productie si proceduri administrative, precum si  reducerea consumului de energie. In plus, planul include revizuirea costurilor rezultate din serviciile delegate catre surse externe,  sponsorizari, calatorii de afaceri si evenimente, fara ca acest lucru sa afecteze  costurile asociate cu noile produse. SEAT este singura companie din sectorul auto, care dispune de o capacitate completa de design, dezvoltare, productie si vanzare de autoturisme in Spania. Membra a Volkswagen Group, multinationala are sediul la Martorell (Barcelona), exportand catre 75 de tari peste 80% dintre autovehiculele sale. In 2014, venitul SEAT a fost de aproximativ 7.5 miliarde euro, cea mai mare cifra din istoria sa, cu vanzari totale de 390,500 de unitati.

Grupul SEAT are peste 14,000 de angajati specializati la cele trei centre de productie din Barcelona, El Prat de Llobregat si Martorell, unde sunt fabricate modelele de mare succes Ibiza si Leon. In plus, compania produce modelul Alhambra in Portugalia, SEAT Mii in Slovacia si Toledo in Cehia. 

Multinationala spaniola dispune de un Centru Tehnic propriu, care sarbatoreste a 40 a aniversare in 2015. Acest centru de cercetare reuneste peste 1,000 de ingineri a caror misiune este aceea de a fi forta motoare a celui mai mare investitor industrial in cercetare, dezvoltare si inovatie din Spania. In privinta angajamentului declarat de a proteja mediul, SEAT are la baza activitatilor sale criterii de sustenabilitate, mai exact reducerea emisiilor de dioxid de carbon, eficienta energetica, precum si reciclarea si reutilizarea resurselor.

Vizualizari: 1765