© 2025 Auto.ro
Noua Skoda Fabia
stabileste noi puncte de referinta in ceea ce priveste consumul de combustibil
si emisiile de CO2. Programata pentru lansare in octombrie 2014 la Paris, noua
Fabia va folosi cu pana la 17% mai putin combustibil decat predecesorii sai, devenind
astfel cea mai ecologica si eficienta Skoda Fabia din acest punct de vedere.
Motorizarea sa noua (constand in patru motoare pe benzina si trei diesel) este
in conformitate cu normele Euro 6.
Noua Skoda Fabia va fi
echipata cu motoare noi, de ultima generatie, eficienta din punct de vedere al
consumului de combustibil. Incluzand versiunea GreenLine, clientii din pietele
Uniunii Europene vor putea alege intre patru motoare pe benzina si trei diesel,
toate in conformitate cu normele Euro 6 si avand printre dotarile standard
sistemul start-stop si functia de recuperare a energiei de franare. Cutia de
viteze va fi manuala sau automata DSG, cu dublu ambreiaj.
Noile motoare pe benzina
disponibile sunt cu trei sau patru cilindri, bazate pe tehnologia MOB (platforma
modulara). Cei trei cilindri ai motorului 1.0 MPI beneficiaza de injectie
indrecta, in timp ce versiunea de motorizare cu patru cilintri este
supraalimentata, cu ajutorul unei injectii stratificate (TSI) si are o
cilindree de 1.2 litri. Puterea acestora incepe de la 44 kW (60CP) si ajunge
pana la 81 kW(110CP).
Noile motoare diesel
disponibile pentru Skoda Fabia curprind trei niveluri de performanta ale noului
motor common rail cu trei cilintri de 1,4 litri cu supraalimentare si injectie
directa. Blocul motor este facut din aliaj de aluminiu. Puterea este
neschimbata fata de a doua generatie Fabia, avand de la 55 kW pana la 77 kW,
insa capacitatea cilindrica a motorului este acum de 1,4 litri in loc de 1,6
litri.
La sfarsitul anului 2015 va
avea loc lansarea celui mai eficient motor Skoda Fabia din punct de vedere al
consumului de combustibil – versiunea GreenLine. Acesta va avea 55 kW si motor
de 1,4 litri TDI. Sistemul start-stop, functia de recuperare a energiei de
franare si anvelopele optimizate pentru rezistenta scazuta la rulare, impreuna
cu imbunatatirile aduse aerodinamicii automobilului, au rezultat intr-un consum
de combustibil de doar 3,1l/100 km, echivalent cu emisii de CO2 de doar 82
g/km.
Incepand cu anul 2015, modelul
Skoda Fabia GreenLine va deveni cea mai ecologica Skoda cu propulsor
conventional, depasita doar de motorul CNG al modelului Skoda Citigo G-TEC.
Greutatea noii Skoda Fabia va fi cu pana la 45 de kg mai mica decat pana acum, versiunea standard, cu motor de 1,0 MPI in trei cilindri, cantarind doar 980 kg.