© 2024 Auto.ro
Noua Skoda Fabia face imposibila existenta fratelui sau Volkswagen Polo si le ingreuneaza viata lui Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio, Toyota Yaris si lista ar putea continua. Daca ar fi sa rezumam in cateva cuvinte, modelul testat de noi, acestea ar fi: un mega spatiu interior, surprinzator pentru un hatchback, un design placut si o dinamica de acuratete germana. Totul pentru un pret de 14.347 euro cu TVA inclus si multe optionale incluse.
Skoda Fabia, testata de noi si anul trecut cu ocazia competitiei Masina Anului in Romania 2015, inlocuieste modelul precedent lansat in 2007, care a primit un facelift in 2010.
Noua Skoda Fabia este oferita in doua versiuni de caroserie, hatchback si combi si trei echipari: Active, Ambition si Style cu o multime optionale. Preturile pornesc de la 10420 euro cu TVA inclus, pentru motorul alimentat cu benzina de 1.0 litri MPI de 90 CP sau 15.441 euro cu TVA inclus, pentru motorul diesel de 1.4 TDI de 90 CP.
Noi am condus, de la dealer-ul Brady Trade, versiunea hatchback in echiparea de top Style si motorizarea 1.2 TSI 90 CP, transmisie manuala cu 5 trepte. Automobilul testat costa 13.500 euro, la care se adauga optionale de 1.611 euro plus vopseaua Galben Sprint in valoare de 236 euro. Astfel pretul devine 15.347 euro. La aceasta suma, dealer-ul ofera doua bonusuri, Cleverpack Fabia si Cleverbonus Fabia in valoare totala de 1.000 de euro. Astfel pretul final, al automobilului testat de noi este 14.347 euro. Toate preturile citate mai sus au TVA inclus.
Noua Skoda Fabia te intampina cu un design usor de recunoscut, dar la alte scari, de la Rapid si Octavia intalnit de altfel si la Golf sau noul Passat. Usor de observat la modelul testat asa numitul “Color Concept” inspirat de modelul MINI Cooper.
La interior intalnim un design indraznet pentru clasa mica, unde sportivitate intalneste clasicul si functionalitatea. Un plus pentru plansa de bord tipic teutona, clasica, unde intalnim o “densitate” maxima de functionalitate: de la volanul multifunctional, la cadranul Maxi Dot sau mai departe in zona centrala regasim radioul "BOLERO" (touchscreen color 6.5"), cu Mirror Link, sonorizare "Arkamys" cu 6 difuzoare, Bluetooth, functii radio + auto + telefon integrate, cititor card SD, compatibilitate MP3 si WMA, conexiune USB cu conectivitate Apple) la pretul de 368 euro cu TVA inclus.
Interesant de subliniat, ca la accentuarea notei sportive scaunele fata au tetierele integrate dupa modelul automobilelor de raliu, confortabile usor cam tari, insa eficiente la drumuri lungi. In oras sistemul de suspensii absolut confortabil inmoaie taria scaunelor. La drum, in viraje scaunele fata ofera un suport lateral si lombar bun ceea ce face ca banii dati sa fie o investitie de succes.
Asa cum aminteam mai sus, noua Skoda Fabia ofera un spatiu exceptional pentru clasa mica. Spatiul din spate este OK pentru doi adulti de inaltime peste media din tara noastra, insa doi copii mici vor fin elementul lor indiferent de varsta. Bancheta are in ambele parti sisteme de prindere ISOFIX, pentru cei care respecta noul regulament de circulatie, in ceea ce priveste transportul copiilor mici cu scaune speciale.
Portbagajul, cu o capacitate de peste 300 de litri, ofera un spatiu suficient pentru shopping sau o excursie de weekend.
Odata instalat la volan, vizibilitatea este foarte buna, atat reglajelor scaunului si volanului cat mai ales datorita suprafetei vitrate inalte si stalpilor A si B de dimensiuni reduse.
In mers, amintim, pentru cei ce au avut Fabia, ca avem de-a face cu un automobil nou, o noua solutie rafinata atat pentru mediul citadin cat si pentru mersul interurban. Cei 90 CP ai motorului isi fac treaba decent, chiar daca ne lovim uneori de un turbo lag, obisnuit la motoarele supraalimentate de buget. E de preferat utilizarea la sarcini mici sau medii, propice mediului citadin, pentru ca in aceste regimuri motorul este o desfatare, atat din punct de vedere al rulajului cat sa al confortului sonor. Daca am ajuns la zgomote am remarcat la viteze ridicate ca zgomotul aerodinamic este prezent, dar nu e chiar un minus acest lucru, din doua motive: am observat acest simptom si la alte case si tot la hatch-uri si secondo, e totusi o achizitie de buget.
Cutia este etajata corect pentru exploatarea eficienta a motorului, treptele 4 si 5 fiind trepte de consum redus. In Bucuresti la un rulaj in trafic aglomerat am obtinut in jur de 8 l/100 de km , iar pe autostrada in jur de 5 l/100 km la viteza stabilizata 120 km/h. Avem astfel o medie aproximativa de 6 l/100 km, destul de OK pentru un motor mic EURO6.
La comportamentul dinamic, Corsa si Fiesta sunt mai bine clasati insa Fabia vine tare din urma si recupereaza. De aceea spuneam ca va face probleme lui Volkswagen Polo, care va veni cu o pozitionare de pret superioara, iar ce va livra va fi foarte aproape de Fabia. Cum spuneam in rulare confortul este ridicat de sistemul de suspensii izbutit. Franarea 100-0 km/h este sigur, iar stabilitatea este asigurata de sistemul ESP.
Ar mai fi de subliniat ca Fabia va pune probleme concurentei in clasa mica, poate nu atat cat Octavia, dar deja nu mai poate fi trecuta cu vederea. Daca va doriti o masina a grupului VAG, construita cu rigurozitate germana, Skoda Fabia este o investitie OK.
Sa nu uitati s-o testati!