© 2025 Auto.ro
Deschizator de drumuri, aventurier pentru
intreaga familie si un autovehicul potrivit pentru tractarea poverilor mari –
noul model Skoda Octavia Scout este un automobil polivalent si puternic, atat
pe asfalt, cat si in off-road. Tehnologia de ultima ora a tractiunii integrale,
care utilizeaza un cuplaj Haldex-5, motoarele de inalta performanta, garda la
sol marita, unghiul de atac imbunatatit si pachetul pentru drumuri grele
asigura posibilitati nelimitate, chiar si pe teren accidentat.
Noul model
Skoda Octavia Scout, care va fi disponibil in showroom-uri incepand cu aceasta
toamna, este un real aventurier pentru familie si timp liber. Cel mai recent
model ofera „putin mai multa masina” in toate aspectele. In plus fata de
nivelul avansat de functionalitate, dotarile „Simply Clever”, precum si cea mai
recenta tehnologie pentru siguranta si confort, noua Octavia Scout impune de
asemenea noi standarde pentru capacitatea de tractare, abilitati de urcare in
rampa si deplasare pe teren accidentat.
Noua Skoda
Octavia Scout este un autovehicul excelent pentru tractarea poverilor mari.
Poate remorca pana la 2 tone – o capacitate de tractare cu 25% mai mare decat
inainte. Indiferent daca tractati o rulota, o remorca pentru cai sau o barca,
capacitatea de tractare mai mare asigura maximum de flexibilitate in situatiile
cotidiene.
Noua Octavia
Scout beneficiaza si de o capacitate imbunatatita de urcare a pantelor. Gratie
unghiurilor de atac si degajare marite, care sunt acum de 16,7 grade in fata si
de 13,8 grade in spate, masina poate aborda fara dificultate zone mai dificile
si cu inclinatie mai mare.
Diferentialul
Blocabil Electronic (EDL), disponibil in dotarea standard, asigura demaraje
confortabile la viteze mici. EDL actioneaza pe ambele punti, fata si spate si
actioneaza ca un blocaj intre roti. Noua Octavia Scout dispune standard si de
sistemul de Control Electronic al Stabilitatii (ESC). Modul ESC in doua trepte
poate fi adaptat pentru a corespunde diferitelor confitii de mers, prin simpla
apasare a unui buton.
Noua
tractiune integrala standard a modelului Octavia Scout asigura caracteristice
dinamice optime, siguranta activa de varf si un consum redus de carburant,
utilizand cea mai noua tehnologie pentru tractiune integrala, care are la baza
cuplajul Haldex-5. Distributia de putere intre cele patru roti depinde
intotdeauna de conditiile de mers. In timpul decelerarii sau in conditiile unei
sarcini reduse, cea mai mare parte a puterii ajunge la puntea fata, ceea ce
economiseste carburant. Imediat ce este nevoie de mai mult cuplu sau daca
rotile au nevoie de mai multa tractiune, rotile din spate sunt activate lin, in
cateva milisecunde. Pierderea tractiunii este practic imposibila. In comparatie
cu un cuplaj Haldex-4, care a fost utilizat inainte la Octavia Scout, noua
tehnologie este cu 1,4 kg mai usoara.
Pentru
utilizarea in off-road, modelul dispune de o garda la sol mai mare. In
comparatie cu modelul Octavia standard, cresterea este de 31 de mm, la un total
de 171 mm. In plus, pachetul pentru drumuri grele, cu scuturi de protectie
suplimentare sub caroserie, reprezinta acum o dotare standard. Aceasta
protejeaza partea de sub masina impotriva deteriorarii mecanice si previn
patrunderea murdariei in compartimentul motor.
Imaginea
uimitoare a modelului Octavia Scout este perechea perfecta pentru tehnologia sa
off-road. Jantele din aliaj de 17 inch si anvelopele 225/50 R17 sunt dotari
standard. Barele rezistente din fata si din spate, cu protectii din plastic
negru si aplicatii argintii cu design off-road subliniaza robustetea
automobilului. Din profil, Scout atrage atentia cu bandouri din plastic negru
si oglinzi cu aspect de aluminiu. Barele de pe plafon sunt disponibile si cu
finisaj cu efect de aluminiu.
Noile
motoare ale modelului Octavia Scout sunt mai puternice, precum si cu 20% mai ecologice.
Sunt disponibile 3 motoare, unul pe benzina si doua diesel. Economiile de
carburant rezulta din reducerea cu 29 kg a masei, imbunatatirile aduse
tehnologiei de tractiune integrala, precum si utilizarea motoarelor eficiente
Green tec, cu sistem Start-Stop si functie de recuperare a energiei de franare,
in dotarea standard. Toate cele trei motoare corespund cerintelor normei de
poluare Euro, care va intra in vigoare
in septembrie 2014.
Motorul
diesel de varf pentru Skoda Octavia Scout este un 2.0 TDI/135 kW (184 CP), care
beneficiaza de atractiva combinatie cu transmisia automata cu sase trepte de
viteza (DSG) si tractiune integrala. Este prima data cand aceasta combinatie
este disponibila pentru un automobil Skoda. Motorul 2.0 TDI/110 kW (150 CP)
este disponibil doar cu transmisie manuala cu sase trepte de viteza.
Propulsorul 1.8 TSI/132 kW (180 CP) pe benzina, care poate echipa modelul
Octavia Scout, este disponibil impreuna cu o transmisie DSG automata, cu case
trepte de viteza.