© 2024 Auto.ro
Constructorul din Wolfsburg a fost atacat din toate partile dupa izbucnirea scandalului Dieselgate, lucru care a lasat urme adanci. Plata unor sume foarte mari diferitelor parti si mai ales despagubirea clientilor i-a obligat pe nemti sa concedieze un numar mare de angajati si sa reduca la minim costurile.
In tot acest timp, Skoda a crescut pana in momentul in care a devenit al doilea cel mai profitabil brand din cadrul grupului Volkswagen, dupa Porsche. Acum, cehii au inceput sa "fure" din clientii parintelui, ajutati oarecum si de forta de munca mai ieftina din Cehia.
In acest context, mai multi manageri si sindicatele muncitorilor deopotriva vor sa opreasca aceasta ascensiune a brand-ului din Mlada Boleslav cu o serie de masuri deloc benefice pentru acestia din urma.
Intr-un final, Skoda ar putea fi obligata sa-si mute o parte din productie la uzinele Volkswagen din Germania care se lupta cu o scadere a productiei, si sa plateasca taxe de licentiere mai mari pentru tehnologiile din cadrul Grupului. Printre acestea se numara si celebra platforma modulara MQB, pe care sunt dezvoltate actualele modele Octavia, Superb si Kodiaq.
Un purtator de cuvant a declarat ca "Viitoarea pozitionare a brand-urilor este analizata , dar discutiile sunt inca in desfasurare," iar un manager care a dorit sa ramana anonim a fost mult mai transant, declarand ca "In loc sa ne dedicam eforturile pentru a invinge Tesla, am putea ajunge la un conflict intern."