© 2024 Auto.ro
In primul trimestru din 2014, SKODA AUTO a vandut mai multe automobile decat a vandut vreodata in primele trei luni ale unui an. In perioada ianuarie - martie, marca a livrat 247.200 de automobile catre clientii sai, ceea ce reprezinta o crestere cu 12,1% fata de perioada similara a anului trecut.
In luna martie, livrarile au crescut cu 14,6% in comparatie cu aceeasi luna din anul trecut, ajungand la 96.100 de automobile (martie 2013: 83.800). Aceasta a fost cea mai buna luna martie din intreaga istorie a companiei. Vanzarile din Europa de Vest pentru noua SKODA Octavia au crescut cu 49% in luna martie si in Europa Centrala cu 47%.
Noua SKODA Octavia va dispune pentru prima data de o versiune CNG –Octavia G-TEC – care va fi lansata pe pietele din Europa in luna iunie, iar noua SKODA Octavia Scout va fi lansata la scurt timp dupa aceasta, in luna august. Vor fi introduse pe piata, de asemenea, si trei noi editii speciale Monte Carlo, ale modelelor SKODA Yeti, SKODA Rapid Spaceback si SKODA Citigo. Noua SKODA Octavia si SKODA Rapid Spaceback vor fi lansate in vara si pe cea mai mare piata individuala a marcii SKODA, in China. De asemenea, SKODA Rapid va fi lansata luna aceasta si in Rusia. Spectaculosul studiu de design ‘SKODA VisionC’, care a fost prezentat cu cateva saptamani in urma la Salonul Auto de la Geneva, a oferit o avanpremiera a viitorului limbaj de design al marcii SKODA.
SKODA a inregistrat o crestere semnificativa in Europa de Vest pe parcursul primului trimestru si in luna martie. Livrarile catre clienti au crescut cu 18,7%, ajungand la 45.500 de automobile in luna martie, (martie 2013: 38.300). In perioada ianuarie - martie, marca a crescut cu 15,6%, ajungand la 104.400 de unitati (primul trimestru din 2013: 90.400). Aceasta a fost prima data cand 100.000 de automobile SKODA au fost livrate, in primul trimestru, in Europa de Vest. Cota totala de piata a marcii SKODA a crescut cu 3,3%. In luna martie, SKODA si-a consolidat pozitia de cea mai mare marca de import in Germania, cu o crestere de 10,8%, ajungand la 14.500 de automobile livrate (martie 2013: 13.100). Pana la finalul lunii martie, cota de piata a marcii a crescut in Germania cu 4,9%. SKODA devine mai puternica si in Marea Britanie, unde vanzarile au crescut cu 26,1% in luna martie, ajungand la 12.700 de automobile (martie 2013: 10.000). Producatorul a inregistrat cresteri mare, cu doua cifre, in Austria (2.100 automobile; o crestere cu 29,1%), Spania (1.800 automobile; o crestere cu 41,5%), Elvetia (1.900 automobile; o crestere cu 38,7%), Olanda (1.600 automobile, o crestere cu 72,4%), Finlanda (1.000 automobile, o crestere cu 35,2%) si Portugalia (200 automobile; o crestere cu 36,7%).
In Europa de Est, inclusiv Rusia, livrarile de automobile SKODA au fost mai mari cu 3,8% fata de anul trecut, cu vanzari de 10.700 de automobile (martie 2013: 10.300). Producatorul a inregistrat o crestere generala cu 5,3%, furnizand clientilor sai in primul trimestru 26.500 de automobile (ianuarie - martie 2013: 25.200). Astfel, SKODA a avut performante mai bune decat media generala a pietei, iar cota sa de piata a crescut la 3,9% pana la finalul lunii martie. Vanzarile SKODA in Rusia au inregistrat o usoara crestere fata de anul precedent, cu 7.800 de automobile livrate (martie 2013: 7.700 automobile; o crestere cu 1,2%). De asemenea, vanzarile marcii SKODA in Rusia, in primul trimestru din 2014, au fost usor mai mari decat in 2013, cu 18.900 de automobile livrate (ianuarie - martie 2013: 18.600 automobile; o crestere cu 1,5%). In Serbia, vanzarile SKODA in luna martie au crescut cu 57,5%, ajungand la 500 de automobile comercializate, iar in Romania cu 33,6%, ajungand la 600 de automobile. Marca a obtinut o crestere semnificativa si in Kazahstan (300 automobile; o crestere cu 92,7%), precum si in Tarile Baltice (500 automobile; o crestere cu 42,9%).
SKODA a obtinut din nou rate mari de crestere in Europa Centrala. In luna martie, livrarile au crescut cu 28,9%, ajungand la 13.400 de automobile (martie 2013: 10.400). In primul trimestru, s-a inregistrat o crestere de 30,2%, echivalentul a 37.400 de automobile livrate (primul trimestru din 2013: 28.800). Cota de piata a crescut pe primul trimestru la 19,2%, dupa ce in primul trimestru din 2013 fusese de 18%. Unul din cinci automobile nou inmatriculate in Europa Centrala este o SKODA. Pe piata de origine a marcii, in Republica Ceha, vanzarile de automobile au crescut cu 20,7%, ajungand la 5.600 de unitati (martie 2013: 4.600). SKODA inregistreaza rezultate exceptionale si in Polonia (4.900 automobile; o crestere cu 39,3%), Ungaria (700 automobile; o crestere cu 17,2%), Slovenia (400 automobile; o crestere cu 34,1%) si Croatia (400 automobile; o crestere cu 241,1%).
SKODA a crescut si pe cea mai mare piata individuala a sa, China. In martie, livrarile au crescut cu 10,1%, ajungand la 20.300 de automobile (martie 2013: 18.400). In primul trimestru, marca a crescut cu un total de 7,5%, ajungand la 62.000 de automobile Livrate (ianuarie - martie 2013: 57.700).
In India, SKODA a livrat, in luna martie, 1.700 de automobile catre clientii sai (martie 2013: 2.300). In primul trimestru, 4.700 de automobile SKODA au ajuns la clientii din India, dupa ce in perioada similara a anului trecut cifra a fost de 6.500 de automobile.
Livrarile SKODA catre clienti, in luna martie 2014 (in unitati, rotunjite, pe modele; +/- in % fata de aceeasi luna din anul trecut):
SKODA Superb (8.500; -5,8%)
SKODA Octavia (33.900; +11,3%)
SKODA Rapid (16.500; +143,1%)
SKODA Fabia (18.200; -14,8%)
SKODA Yeti (11.000; +44,5%)
SKODA Roomster (3.000; -9,8%)
SKODA Citigo (comercializata doar in Europa: 5.000; -5,5%)
Livrarile SKODA catre clienti in primul trimestru din 2014 (in unitati, rotunjite, pe modele; +/- in % fata de aceeasi perioada din anul trecut):
SKODA Superb (22.600; -14,2%)
SKODA Octavia (94.700; +8,3%)
SKODA Rapid (45.000; +201,2%)
SKODA Fabia (43.300; -17,8%)
SKODA Yeti (23.100; +22,6%)
SKODA Roomster (7.700; +0,6%)
SKODA Citigo (comercializata doar in Europa: 10.800; -13,9%)