Noul smart fortwo cabrio a intrat pe scena auto ca un model emblematic al noii game. smart-ul decapotabil cu doua locuri
este disponibil pentru comanda la Autoklass Pipera – Centru Autorizat de Vanzari si Service smart si are un pre tde pornire
de 15.762 euro cu TVA inclus. Pentru comanda sunt disponibile doua variante de motorizare cuplate la transmisia automata twinamic. Variantele cu transmisie manuala urmeaza sa fie lansate in perioada urmatoare. Alaturi de cele patru linii de echipare – standard, passion, prime si proxy – clientii au oportunitatea de a alege dintr-o gama larga de dotari optionale care le vor spori gradul de siguranta si confort.
Trei autoturisme intr-unul singur: la simpla atingere a unui buton, noul smart fortwo cabrio se transforma, din binecunoscutul model cu doua locuri si habitaclu inchis, intr-un autovehicul dotat cu acoperis retractabil din material textil sau intr-un cabriolet veritabil cu plafonul complet pliat. Astfel, experienta de condus in aer liber poate fi adaptata vremii sau dispozitiei soferului. Flexibilitatea oferita de plafonul pliabil „tritop” si de traversele detasabile amplasate pe acoperis reprezinta o caracteristica speciala, insa nu doar in acest segment. In acelasi timp, noul smart fortwo cabrio este singurul cabriolet autentic din clasa sa.
Aproximativ 220.000 de fani ai smart cabrio au optat pentru modelele precedente.
Noul smart fortwo cabrio (cu o lungime de 2.69 m, o latime de 1.66 m si o inaltime de 1.55 m) este usor de recunoscut ca facand parte din noua generatie smart: cel de-al treilea model evidentiaza filosofia de design „FUN.ctional” specifica smart, definita de doi poli – inima si mintea. Limbajul designului este simplu, clar si progresiv. Acesta include conturul tipic cu prelungiri foarte scurte, linii, forme si suprafete clare si, desigur, celula de siguranta tridion. Avand o grila cu design de tip fagure si faruri rombice, aspectul frontal al unui smart este inconfundabil. Stalpul B este mai mic decat cel de la modelul cu habitaclu inchis, iar designul celulei de siguranta tridion este progresiv, oferind noului smart un aspect mai sportiv si concentrat.
Deschiderea plafonului dureaza 12 secunde
Cand soarele rasare dintre nori, soferii smart fortwo cabrio pot reactiona rapid: plafonul din material textil se poate deschide in mod automat in 12 secunde – chiar si cand autoturismul ruleaza cu viteza mare. Cu ajutorul cheii cu trei butoane, plafonul poate fi ridicat si din exteriorul masinii, prin intermediul telecomenzii.
In plus, indepartarea stalpilor laterali ofera o experienta cabrio completa. Acestia pot fi depozitati in interiorul haionului. Mai mult, compartimentul din haion ofera suficient spatiu pentru a depozita si o vesta fluorescenta, trusa de prim ajutor sau triunghiul reflectorizant.
Cu o suprafata de 1.8 mp, plafonul „tritop” din material textil este cu aproximativ 4% mai mare decat cel al predecesorului sau. Acoperisul exterior este realizat dintr-un material poliacrilic rezistent la lumina, iar interiorul contine un mix de materiale compus din poliester si bumbac. De asemenea, designul este completat de un strat de cauciuc dispus la mijloc. Plafonul are o grosime totala de 20 mm, iar luneta este incalzita si confectionata din sticla.
Siguranta: spatiul de protectie al pasagerului, validat printr-un test al plafonului
Mixul de materiale folosite pentru smart fortwo cabrio cuprinde o proportie mare de oteluri rezistente formate la cald si oteluri multifazice de rezistenta sporita.
In plus, comparativ cu modelul coupé, cabrio a fost consolidat in mod special in partile importante. Modificarile includ un sistem de bare incrucisate sub autovehicul, bare de torsiune la puntea din fata si din spate, precum si un tub interior localizat in stalpii A, fabricat din otel super rezistent format la cald.
Dupa indeplinirea testelor de impact obligatorii, noul smart fortwo cabrio – cu un concept de siguranta ce include celula de siguranta tridion, un element specific brandului pentru absortia eficienta a energiei – trece, de asemenea, si testele suplimentare de impact Mercedes-Benz, ce deseori au o serie de cerinte mult mai stricte. Acestea includ si testul de ”prabusire a plafonului”. In cadrul acestui test, un obiect cade usor inclinat, de la o inaltime de 50 de centimetri, deasupra plafonului, iar autovehiculul loveste unul dintre cei doi stalpi A.
Sistemele avansate de asistenta pentru soferi, rezervate pana de curand segmentelor de top, ajuta la prevenirea accidentelor. Acestea includ sistemul de ultima generatie ESP®, alaturi de sistemul de asistenta impotriva vantului din lateral – Crosswind Assist (optional), sistemul de asistenta la pornirea in rampa – Hill Start Assist (standard), sistemul de prevenire a coliziunilor – forward collision warning (optional) si sistemul de ”pastrare” a benzii – Lane Keeping Assist (optional).
Versiuni disponibile: doua motoare, doua transmisii, patru linii de echipareIn prima faza, noul cabrio va fi echipat cu motorizari in trei cilindri de ultima generatie, disponibile in doua versiuni: cu o putere de 52kW (71 CP) sau 66 kW (90 CP). La momentul lansarii, ambele variante de motor dispun de transmisie cu dublu ambreiaj twinamic, iar transmisia manuala cu cinci viteze va fi lansata in perioada urmatoare. De mentionat este faptul ca smart fortwo cabrio are agilitatea tipica a brandului – la 6.95 m (intre borduri ) si 7.30 m (intre pereti ), astfel ca manevrele de bracare sunt foarte simple.
In plus fata de cele patru linii de echipare pentru individualizare – standard, passion, prime si proxy – clientii au oportunitatea de a alege dintr-o gama larga de accesorii pentru siguranta si confort, inclusiv noile caracteristici adaugate la ultimul facelift, precum pachetul Urban Style (ce include evazari aripi de culoare neagra si suspensie coborata). Captivant si de calitate superioara, interiorul smart fortwo cabrio corespunde cu cel al modelului cu habitaclu inchis, ce dispune de trasaturi standard inclusiv doua parasolare cu oglinzi integrate, o consola centrala cu sertar si un suport pentru haine amplasat in spate. Un deflector de vant este disponibil optional. Stilul interiorului va incanta cu siguranta, acesta fiind caracterizat de o „bucla dinamica”, o trasatura specifica interiorului – de exemplu, linii expresive dispuse pe tabloul de bord si pe usi.
Pe scurt, noile modele smart fortwo cabrio:
smart fortwo cabrio
|
52 kW
|
66 kW
|
Număr de cilindri / Amplasare
|
3/in-line
|
3/in-line
|
Capacitate cilindrică
|
999
|
898
|
Putere
|
52/71
|
66/90
|
Turația la putere maximă
|
6000
|
6200
|
Cuplu motor
|
91
|
135
|
Turația la cuplu motor
maxim
|
2850
|
2500
|
Consum mixt (l/100 km)
|
4.3
|
4.2
|
Emisii de CO2 (g/km)
|
99
|
97
|
Clasa de eficienţă
|
B
|
B
|
Accelerare 0-100 km/h (s)
|
15.5
|
11.7
|
Viteză maximă (km/h)
|
151
|
155
|
Preţ de pornire (euro)
|
15.762
|
16.692
|
Testul decisiv: testare extinsa in laboratoare si pe carosabilProgramul de testare al decapotabilelor Mercedes-Benz este extins si identic pentru toate modelele: ceea ce inseamna ca noul smart fortwo cabrio a fost supus acelorasi teste riguroase precum un Mercedes-Benz Clasa S Cabrio. De exemplu, in cadrul unui test de anduranta, ridicarea si coborarea plafonului a fost simulata pe intreaga durata a ciclului de viata a automobilului. De asemenea, in acest proces de testare a componentelor, ce cuprinde 20.000 de cicluri, plafonul si mecanismul acestuia trebuie sa isi demonstreze functionalitatea si in cadrul camerei climatice. Astfel, o functionare perfecta trebuie asigurata si la temperaturi cuprinse intre -15 si +80 de grade Celsius. In plus, pentru o siguranta maxima, „testul de abuz” se efectueaza la -40 de grade Celsius, cu plafonul complet inghetat: in acest caz, protectia la suprasarcina protejeaza motorul electric care actioneaza plafonul. Testul realizat in cadrul unei spalatorii asigura pasagerii unui smart fortwo cabrio ca vor ramane cu hainele uscate in orice moment.
La 500 de cicluri, cerintele corespund cu cele ale unui coupé. In plus fata de aceasta testare realizata in faza de dezvoltare, fiecare smart fortwo cabrio este, de asemenea, testat pentru etanseitate: la uzina Hambach, la finalul productiei, fiecare automobil este stropit cu o cantitate standard de apa timp de sapte minute. Mai mult, dezvoltatorii au testat lipsa deflectorului de aer in timpul condusului in interiorul tunelului aerodinamic Mercedes-Benz, cu ajutorul manechinului „Tanja”. Modelul a fost echipat cu 16 senzori de viteza, amplasati pe gat si pe brate, ce permit masurarea curentilor de aer din interior. In plus, automobilul este supus unor teste extinse pe diverse tipuri de drumuri din intreaga lume.
smart fortwo cabrio, 15 ani de istorie ca masina simbol
In 1999, la Salonul Auto de la Frankfurt, smart a surprins publicul cu o serie de studii privind un nou model. A fost prezentata versiunea cabrio, model inspirat din smart city-coupé. Acest model a oferit o noua perspectiva asupra comunitatii de automobile mici. smart fortwo cabrio ofera „joie de vivre”, o bucurie pura. Incepand cu primavara anului 2000, cel mai mic model cabriolet a iesit direct din productie pe drumurile europene. Inca de la modernizarea primului model, in 2006, plafonul din material textil a fost complet automat.
Cu toate acestea, modelul cabrio nu este singurul din istoria smart care a oferit o experienta de condus in aer liber. In 2002, a fost lansata o versiune speciala ce oferea un sentiment veritabil de libertate: smart crossblade. Automobilul nu avea usi, acoperis sau parbriz. Pentru o experienta de condus incomparabila, soferii aveau ocazia de a conduce sub cerul liber si cu vantul suflandu-le in fata, pe orice drum extravilan. In plus, peste cabina soferului se intindea un deflector de vant pentru a reduce curentii de aer. Un an mai tarziu, smart a introdus o serie limitata de autovehicule pe piata.
Pentru mai multe informatii despre smart, puteti accesa
www.smart.com/ro.