© 2024 Auto.ro
Mercedes-Benz Romania a participat la Green Car Event, primul eveniment auto din Romania dedicat autovehiculelor bazate pe tehnologii eco, desfasurat la AFI Palace Cotroceni.
In cadrul evenimentului, publicul a putut admira si testa pentru prima data in Romania noul smart electric, propulsat integral de o baterie electrica. In plus, in cadrul primei editii Green Car Event, Mercedes-Benz a prezentat si alte modele care vorbesc despre calea catre mobilitatea cu zero emisii: S 350 BlueTEC, CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY si C 200 CDI BlueEFFICIENCY.
Mai mult, pe parcursul celor trei zile, publicul si invitatii Mercedes-Benz Romania au testat o serie de modele, precum: SLK 350, GLK 220 CDI 4M BlueEFFICIENCY, S 250 CDI BlueEFFICIENCY, CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY, C 250 CDI Coupé BlueEFFICIENCY, C 200 CDI BlueEFFICIENCY si E 220 CDI BlueEFFICIENCY.
smart electric drive
Urbanul agil bazat pe propulsie electrica a fascinat pe toti cei care s-au urcat la volanul sau. Aflat in cea de-a doua faza de dezvoltare, urmand sa fie imbunatatit pana in 2012, cand va avea lansarea pe piata in aproape 40 de tari, noul smart electric este propulsat de o baterie inovatoare si extrem de eficienta pe baza de litiu-ion. Avantajele unei baterii de acest tip sunt dimensiunile compacte, performanta sporita (densitatea puterii este cu un procentaj de 50% mai mare decat in cazul tehnologiei NiMH), durata prelungita de viata, fiabilitatea ridicata si autonomia imbunatatita. Mai mult, pentru a putea conecta bateria la o sursa de alimentare nu mai este nevoie ca utilizatorul sa astepte pana cand energia este complet consumata.
Motorul electric de 30kW este amplasat in partea din spate a masinii si da dovada de o foarte buna acceleratie si agilitate datorita cuplului de 120 Nm. Bateria poate fi incarcata de la orice priza existenta in zilele noastre in retea de 220-230 V. Cu o baterie incarcata complet pot fi parcursi pana la 135 de kilometri. Aceasta medie este mai mult decat suficienta pentru traficul din oras, iar la o medie de viteza de 25-30 km/h , smart fortwo electric poate fi condus timp de patru-cinci ore pana la urmatoarea incarcare. De asemenea, alimentarea bateriei pe timpul intregii nopti asigura o incarcare completa.
Conceptul inovator al noului smart reuneste sustenabilitatea, tehnologiile de top si mobilitatea. Iar pe langa design-ul extrem de atractiv si modern, smart electric ofera posesorilor confort si siguranta deosebite.
Bateriile Li-Ion: “oul lui Columb” pentru stocarea energiei electrice
Bateriile Li-Ion fac parte din viata noastra, fiind prezente in telefoanele mobile sau la camerele foto. Mai exact, ele reprezinta un fel de “oul lui Columb” pentru stocarea de energie electrica. Din 1992, cercetatorii Daimler au cautat o modalitate pentru a integra bateriile electrice eficiente in autovehiculele hibrid. Rezultatul a fost reprezentat de Mercedes-Benz S 400 HYBRID 2009 - primul autoturism produs in serie care a inglobat tehnologia bateriilor Li-Ion.
Pana la acel moment, autovehiculele au folosit tehnologia deja consacrata a bateriilor pe baza de nichel, insa, prin comparatie, bateriile Li-Ion ofera o multime de avantaje. Dar cel mai mare beneficiu este acela ca nu prezinta “efectul memoriei”. Oricine a folosit partial o baterie si apoi a incarcat-o, cunoaste acest fenomen. In timp, bateria livreaza din ce in ce mai putina energie ca urmare a formarii de cristale in portiunea nedescarcata a bateriei. Este ca si cum bateria “a tinut minte” nivelul redus al incarcarii.
De asemenea, bateriile pentru autovehicule sunt supuse conditiilor extreme precum vibratiile si temperaturile joase sau ridicate. Bateria Li-Ion are o marja termica optima de functionare situata intre 15 si 35 grade Celsius. Acum, specialistii de la Daimler pot preveni depasirea temperaturii de 35 de grade Celsius, prin intermediul unui sistem inovator de racire integrat in baterie. In plus, bateria este conectata la sistemul de climatizare al autovehiculului. Astfel, la temperaturi sub 0, bateria inca livreaza 6 kw chiar si la -35 de grade Celsius. Genial prin simplitate, rezultatul reprezinta prima baterie de serie Li-Ion creata special pentru autoturismele hibrid. Bateria Li-Ion cantareste doar 46 de kilograme, in timp ce o baterie obisnuita care livreaza aceleasi performante cantareste 70 de kilograme. Noua baterie Li-Ion poate stoca mai multa energie si in consecinta poate livra energie pentru o perioada de timp indelungata.
Bateria Li-Ion este integrata din anul 2010 in modelul smart electric drive.
Tehnologii inovatoare: BlueEFFICIENCY si BlueTEC
Inca o data, Mercedes-Benz a reconfirmat pasiunea pentru responsabilitate prin prezentarea unor modele care incorporeaza tehnologii precum BlueEFFICIENCY si BlueTEC.
BlueEFFICIENCY este numele utilizat de Mercedes-Benz pentru pachetul extins de masuri inteligente si inovatoare al marcii destinat reducerii consumului de carburant si nivelului de emisii. Aceste masuri sunt combinate in diferite moduri, in functie de modelul de autovehicul. Masurile se refera la motoarele CGI si CDI optimizate, la sistemul ECO start/stop, precum si la optimizarea transmisiilor, sistemului de management al energiei, sistemului de directie a pneurilor si a caracteristicilor aerodinamice.
Tehnologia BlueEFFICIENCY aplica masuri personalizate pentru fiecare dintre autoturismele Mercedes-Benz, masuri ce presupun imbunatatirea caracterului aerodinamic, scaderea greutatii autoturismului prin utilizarea unor materiale usoare, administrarea eficienta a energiei in sistemul electric de bord si optimizarea sistemului de directie pentru o servodirectie mai eficienta din punct de vedere al consumului de energie. Spre exemplu, modelele din Clasa C echipate cu pachetul BlueEFFICIENCY consuma cu pana la 23% mai putin carburant. Mai mult, in prezent, sunt disponibile 85 de modele BlueEFFICIENCY, pentru Clase precum precum A, B,C, E, M, GL, R, GLK, S, SLK sau CL.
In ceea ce priveste tehnologia BlueTEC, aceasta reprezinta un sistem de filtrare ce purifica aproape complet emisiile rezultate in urma arderii combustibilului diesel. Actuala tehnologie BlueTEC a fost dezvoltata pentru a respecta deja standardul EU 6 privind emisiile (care va intra in vigoare in 2014). BlueTEC este un concept modular bazat pe reducerea eficienta a consumului de carburant si a emisiilor autovehiculelor diesel. Conceptul include o serie de masuri tehnice coordonate, care au impreuna rolul de a minimiza emisiile netratate si de a asigura o tratare ulterioara eficienta a gazelor de esapament. Sistemul reduce toate componentele importante ale emisiilor la un nivel minim utilizand, printre altele, un convertor catalitic de oxidare si un filtru de particule. Totusi, cel mai important obiectiv este reducerea drastica a oxizilor de azot, deoarece acestia reprezinta singurele componente ale emisiilor diesel care le depasesc inevitabil pe cele ale motoarelor pe benzina. Mercedes-Benz a dezvoltat doua variante ale acestei tehnologii. Prima dintre acestea combina un convertor catalitic de oxidare si un filtru de particule cu un convertor catalitic tip acumulator de NOx, deosebit de durabil si un convertor catalitic SCR (reducere catalitica selectiva) suplimentar. A doua varianta utilizeaza o solutie de uree non-toxica cunoscuta sub denumirea de AdBlue, care este pulverizata in fluxul de gaze de esapament. Prin reactia chimica cu gazele arse se elibereaza amoniac, care converteste pana la 80% din oxizii de azot in azot inofensiv si apa, in cadrul unui catalizator SCR amplasat in aval.
Tehnologia BlueTEC dezvoltata de Mercedes-Benz este utilizata in motoarele diesel ultra-moderne prevazute cu sisteme de injectie directa common-rail. Aceasta ofera toate beneficiile acestui principiu de propulsie. BlueTEC este disponibil pentru modele precum E 350 BlueTEC, ML 350 BlueTEC, GL 350 BlueTEC, R 350 BlueTEC sau S 350 BlueTEC.
Spre exemplu, in cazul Clasei S, cel mai curat motor diesel, S 350 BlueTEC, prezinta caracteristici de performanta remarcabile, cuplate cu niveluri reduse de consum. Presiunea de injectie a fost marita, mersul uniform a fost imbunatatit si nivelurile de zgomot au fost optimizate, in timp ce compresia redusa favorizeaza niveluri de emisii mai scazute. Tehnologia BlueTEC foloseste AdBlue® pentru a purifica gazele de esapament. Ceea ce ramane este apa, hidrogen si dioxid de carbon (CO2) - rezultatele finale ale unei combustii complete. Modelele indeplinesc deja normele de poluare EU6 si pot reduce emisiile de oxid de azot cu pana la 90%.