© 2024 Auto.ro
Cu vanzari de aproximativ 3000 de masini inregistrate anul trecut, modelul Škoda Octavia isi pastreaza pozitia de lider in topul preferintelor romanilor si in 2013, atat in categoria clasa medie compacta cat si printre modelele auto de import.
La nivel national, in pofida declinului pietei auto, marca Škoda se bucura in continuare de increderea si loialitatea romanilor care i-au asigurat in 2013 o cota de piata de aprox. 8,3% clasandu-se in top 3 in categoria livrarilor de autoturisme in Romania.
Brady a ramas de asemenea in topul celor mai buni dealer Skoda din Romania, cu 625 de masini livrate in 2013, reprezentand o cota de piata de 12% in reteaua autorizata Škoda Romania. Aproape jumatate (47%) din clientii Brady au optat pentru noul model Škoda Octavia, lansat in Romania in luna martie 2013, datorita calitatilor sale ce se muleaza perfect asteptarilor iubitorilor de Škoda: raportul excelent calitate-pret, spatiul extrem de generos si util, designul deosebit si atemporal, siguranta si emisiile reduse, confortul suprem prin tehnologii inovatoare precum si costul de intretinere rezonabil.
Modelul Škoda Rapid care a inlocuit longevivul Octavia Tour a obtinut o cota buna de piata castigand, in 2013, simpatia a aproape 20% din clientii Brady.
Umatoarele clasate au fost modelele Skoda Fabia si Fabia Combi cu o pondere cumulata de 11% din vanzarile Brady pe 2013, in timp ce modelul de oras, Škoda Citigo, a confirmat preferinta unui grup de peste 9% dintre clientii Brady catre masinile din segmentul minicar.
Desi programul Remat nu a fost un succes anul trecut din cauza lipsei unor reglementari clare si termene incerte venite din partea autoritatilor, Brady a reusit sa obtina cele mai bune rezultate in vanzarile de masini noi prin programul national de casare din reteaua autorizata Skoda, cu o cota de aproximativ 15%. Cand vine vorba de motorizari, clientii Brady persoane fizice au preferat motoarele Škoda pe benzina de 1.2 TSI/105 CP, in timp ce firmele au optat pentru motorizari diesel de 1.6 TDI/105 CP.
Noile posibilitati de finantare auto au influentat mult decizia de cumparare a unei masini, clientii Brady persoane fizice optand pentru creditul auto, in timp de persoanele juridice pentru leasing operational sau financiar. In materie de echipare auto, se observa faptul romanii apreciaza din ce in ce mai mult confortul si siguranta, preferand dotari precum: climatronic, geamuri electrice, cotiera, airbag-uri, proiectoare de ceata, faruri xenon, scaune incalzite, senzori de parcare si touch screen.
In ultimii doi ani de zile, in contextul economic actual, romanii au devenit mult mai precauti si analitici, iar decizia de cumparare a unei masini este mult mai bine cantarita. In mod firest, viteza de schimb a unei masini a crescut de la 3 ani la 5 ani de zile. Mai mult decat atat, clientul Brady este din ce in ce mai informat atat cu privire la oferta de prêt cat si din punct de vedere tehnic, iar nevoile si asteptarile sale sunt mult mai bine definite si exprimate. In plus, calitatea serviciilor oferite are o influenta majora in decizia de cumparare, de aceea una dintre prioritatile Brady este sa-l determine pe client sa fie extrem de multumit.
Motivat pentru a face fata provocarilor, directorul de vanzari Brady, Cristian Preoteasa afirma cu incredere ca “vanzarile de masini noi vor creste in 2014, cu 10%, in Romania. Acest lucru se datoreaza pe de o parte unei reveniri usoare a segmentului de clienti persoane fizice, a leasingului operational in crestere, preferat de firme, dar si parcului auto romanesc imbatranit, pe de alta parte. Societatile care au amanat aceasta schimbare se confrunta cu o crestere a costurilor de intretinere auto, ceea ce va determina implicit o innoire a parcului auto”, a concluzionat Preoteasa.
Advertorial