BMW XM este un model cu adevarat iesit din tipare – aduce o interpretare noua a onceptului Sports Activity Vehicle (SAV), este primul model dedicat BMW M dupa o pauza de mai bine de 40 de ani, este cel mai puternic model BMW M al marcii. Am stat de vorba cu Sarah Lessmann, Product Manager BMW M GmbH, despre ce se pot astepta clientii de la acest automobil inovator.
Ce face BMW XM sa fie atat de special?
BMW XM nu este doar primul model de inalta performanta BMW M electrificat - este si primul model BMW M construit special de la BMW M1 la sfarsitul anilor '70. Prin BMW XM ne propunem sa atragem un nou grup de clienti, deoarece are un design extravagant cu proportii neconventionale si aduce un omagiu legendarei masini sport cu motor central.
De ce BMW nu a dezvoltat o masina sport ca urmatorul M pur?
BMW M1 s-a potrivit perfect pentru epoca sa, in timp ce BMW XM este creat pe masura clientilor de astazi. In trecut, masinile sport erau extrem de atragatoare pentru o gama larga de clienti si foarte relevante pentru producatorii de masini. Cu toate acestea, clientii din intreaga lume cauta astazi modele SAV/SUV care ofera caracter practic si performanta ridicata intr-un singur pachet de lux. Aceste automobile au potentialul de a sustine in mod semnificativ cresterea producatorilor de automobile care merg mai departe.
Care este cea mai noua tehnologie de la BMW XM?
Exista atat de multe lucruri noi de experimentat la BMW XM, dar cel mai semnificativ este cu siguranta primul sistem M HYBRID, o combinatie puternica a unui motor termic V8 de 4,4 litri cu un motor electric integrat in transmisia M Steptronic cu opt trepte. Oferind o putere totala a sistemului de 653 CP/800 Nm, acest sistem ofera conducatorilor tot ce este mai bun din ambele universuri. In varful gamei se afla BMW XM LABEL RED - cel mai puternic model BMW M realizat vreodata, care ofera 748 CP si 1.000 Nm.
Care sunt primele 3 elemente "wow" unice de design exterior ale BMW XM?
In primul rand, designul se aliniaza indeaproape cu BMW M1. De la banda de accent pe lateral, trecand pe la cele trei benzi diagonale iluminate din stopuri, pana la cele doua sigle BMW gravate cu laser pe luneta. Alte aspecte impresionante si unice ale designului exterior pot fi vazute in partea din spate a masinii, cu tevile de evacuare hexagonale aranjate vertical si noile stopuri care se extind mult in lateral, oferind BMW XM o prezenta lata pe sosea. In cele din urma, avem conturul grilei, banda de accent, incrustatiile din difuzorul spate si jantele de 23 de inchi in "Night Gold" expresive, care fac BMW XM sa iasa in evidenta ca un unicat.
Care sunt primele 3 elemente "wow" unice de design interior ale BMW XM?
Una dintre preferatele mele este tapiteria plafonului cu prisma tridimensionala - este iluminata de 100 de unitati LED si este o opera de arta care capteaza atentia in momentul in care pasesti in automobil. "BMW M Lounge" exclusiv din al doilea rand ofera un sentiment de spatiu generos, materiale de inalta calitate si design extravagant. Aceasta zona de relaxare dintr-o singura bucata include detalii precum structurile in forma de romb din tetiere si modelul de cusaturi pentru a transmite confort si lux. In cele din urma, avem tapiteria luxoasa din piele vintage care acopera panourile usilor si tabloul de bord - este uimitoare la atingere, ceea ce te face sa vrei sa petreci mai mult timp in BMW XM!