rss

(Noi) Monstrii mecanici de la TRD

  1. 08/08/2008
  2. Tags: Sequoia, Trd, Tundra
 

Porsche Cayenne Turbo si Mercedes ML 63 AMG vor lua o gura mare de oxigen in lupta lor cu ecologistii, fiindca baietii de la TRD (Toyota Racing Development) tocmai au demonstrat lumii ca nemtii sunt mici copii cu un program de upgradare a performantelor celor mai mari modele produse de Toyota – Tundra si Sequoia.

Cei sensibili la moartea lenta a Planetei sunt rugati sa nu citeasca in continuare...

Tundra si Sequoia sunt masinile care ar fi trebuit sa faca tandari si ultima reduta necucerita de japonezi pe taram american, SUV-urile si pick-up-urile full-size. De aici, rezulta evidenta concluzie ca cei doi frati de platforma sunt absolut gigantici, mai mari decat orice ar putea considera un european cu bun-simt drept “imens”.

Apoi, pe langa faptul ca ocupa suprafete pe care japonezii (din Japonia) ar ridica pe loc un bloc de garsoniere (Tundra are o lungime de 5,81 m, SUV-ul Sequoia in jur de 5,21 m si ambele depasesc 2 m in latime si lungime), ei sunt echipati in versiunile de varf cu motoare V8 de 5,7 litri cilindree; ei bine, chiar aceste versiuni au intrat in vizorul celor de la TRD, care le-au “binecuvantat” cu un compresor mecanic.

Este vorba de aceeasi componenta care a facut din Corvette ZR-1 si Cadillac CTS-V doua modele de temut chiar si de catre cei mai versati adversari din segmentele de piata respective. Nu se face de ras nici aici: V8-ul de 5,7 litri a ajuns la 504 CP si 742 Nm.

Asta inseamna o putere similara cu a unui Cayenne Turbo intr-o masina de dimensiunile orasului Tokio si, in ciuda faptului ca TRD ne asigura ca sistemul de supraalimentare nu le va scoate pe Tundra si Sequoia in afara legilor poluarii, ceva ne spune ca orice apasare hotarata a pedalei de acceleratie rade cel putin doua specii de gandaci din Padurea Ecuatoriala.

Glumim, desigur – la urma urmei, orice non-sens e bine venit daca face in ciuda unor activisti care cred ca pot salva balenele dand foc la masini...

Vizualizari: 1140