Producatorul german continua sa-si modifice gama de modele cu pachetele Efficient Dynamics, prin care masinile sale vor fi mai puternice si, in acelasi timp, mai economice.
Pana acum de acest upgrade beneficiau diferite variante ale lui
Serie 1 si
320i Cabrio, dar din 2008 aceasta tehnologie va fi disponibila si pe
Serie 3, 5, si 6, respectiv pe noul
X5.
Dupa ce
programul de reimprospatare se va fi terminat vom avea parte de 2
2 de modele bavareze a caror emisii medii nu vor depasi 140 g/km, iar
consumul de flota va fi de 5,9 l/100 km.
Pe langa componentele
Efficient Dynamics (adica sistem de start-stop si frane care reincarca bateria regenerand o parte a fortei de decelerare), vor migra catre clasele superioare si noile propulsoare cu
patru cilindri in linie.
318i va avea
143 de cai (in loc de 129), in timp ce
320i si
520i vor fi si ele
mai potente cu 20 CP – in total
170 CP. In paralel va debuta si noul agregat de 1.600 cmc, capabil de
122 CP in loc de 115.
Chiar daca toate aceste motoare vor fi mai puternice decat in trecut, BMW ne promite ca emisiile de noxe si consumurile medii vor fi mai mici comparativ cu vechile variante.
Trendul de doping va fi mentinut si pe
frontul diesel unde 318d “scoate” 143 CP,
320d-X3 2.0d-
520d “stiu” 177, iar varianta acestui propulsor dotata cu
doua turbine va stoarce
204 cabaline nervoase.
Aceasta miscare a producatorului german nu se datoreaza unei nou-descoperite laturi cu adevarat ecologice, ci este una facuta pentru a putea supravietui pe o
piata din ce in ce mai restrictiva din acest punct de vedere, stiut fiind faptul ca
reglementarile europene vor fi din ce in ce mai drastice in urmatorii cativa ani.