© 2024 Auto.ro
Obtinerea unor rezultate (per ansamblu) bune in luna decembrie nu a putut schimba un epilog trist pentru marcile auto prezente pe piata din SUA, ce vor trebui sa uite cat mai repede prapadul din 2009.
Doar Subaru, KIA si Hyundai se pot lauda ca au vandut mai multe masini anul trecut decat au facut-o in 2008, cu o mentiune speciala pentru primul care a depasit la acest capitol constructori cu un nomenclator de produse sensibil mai “stufos” (precum VW si Mazda).
Compania nipona a comercializat 216.652 de masini in 2009, cu 15% mai multe decat acum doi ani (de altfel, Subaru este si singurul dintre cei trei “premianti” al carui numar referitor la cresterea procentuala este format din doua cifre). De partea cealalta, KIA a vandut 300.063 de automobile in 2009 (9,75%), in timp ce Hyundai a trebuit sa se multumeasca cu o crestere de doar 8,29% (de la 401.742 de unitati in 2008 la 435.064 de unitati in 2009).
La capatul opus al problemei – si exceptand marcile aflate in pragul extinctiei sau pe cele a caror reconstructie abia a inceput – trebuie spus ca, in ciuda rezultatelor mai slabe din 2009, anumite “logo”-uri se pot declara, per ansamblu, multumite. Ford, de exemplu, a reusit nu numai sa se salveze de unul singur din prapastia financiara, ci si sa limiteze caderea de anul trecut la un procent de doar 14,34%.
Toyota, un alt nume recent asaltat de necazuri, a reusit sa se mentina pe primul loc in topul celor mai prolifice marci, chiar daca volumul comercial din 2009 a scazut cu 20,61%.
In ceea ce-i priveste pe fabricantii din sectorul premium, Audi este de departe cel mai bucuros dintre ei: rezultatul la nivelul anului ce tocmai s-a incheiat este cu doar 5,75% mai slab decat cel din 2008. Il urmeaza Mercedes cu -15,34%, Volvo cu -15,34% si Lexus cu -16,96%, in timp ce BMW, Lincoln, Porsche, Infiniti, Acura sau Cadillac au depasit cu totii pragul minusului de 20%.
In sfarsit, clasamentul concernelor este dominat din nou de Ford care, cu o pierdere de doar 15,39%, priveste de sus un pluton format din Nissan (-19,05%), Honda (19,46%), Toyota (-20,18%) si BMW (-20,27%).
La ceva distanta de acest grup compact s-a clasat General Motors (-30,07%), in timp ce Chrysler a ocupat din nou pozitia de “lanterna rosie”, gratie unui minus de 35,9%.