© 2024 Auto.ro
Unul din zece furnizori europeni de componente auto ar putea da faliment in cateva luni, daca guvernele nu intervin cu un plan de 25 miliarde euro constand in garantii pentru credite, a avertizat luni seful asociatiei europene a acestor companii, citat de Reuters.
Lars Holmqvist, seful asociatiei europene a
furnizorilor de componente auto - European Association of Automotive
Suppliers (CLEPA) -, a declarat la o conferinta ca aproape 500 de
furnizori sunt in pericolul de a da faliment, daca Uniunea Europeana sau guvernele nationale nu intervin.
"Este important ca cei de la Comisia Europeana sa analizeze industria si sa faca socotelile necesare,
iar noi am putea cere o suma mai mare de 25 miliarde euro", a declarat
Holmqvist, pentru Reuters, la o conferinta desfasurata la Frankfurt.
"Avem nevoie de acesti bani sub forma de garantii, astfel incat bancile
sa inceapa sa acorde credite, pentru ca deocamdata nu o fac", a spus
seful CLEPA.
Impactul crizei economice se extinde rapid la nivelul industriei auto europene, de la marii producatori, care se confrunta cu scaderi masive ale vanzarilor, la companiile furnizorii vulnerabili de componente auto.
Compania britanica Wagon Automotive si cele germane TMD Firction si
Tedrive au anuntat deja ca vor declansa procedura de intrare in
faliment pentru anumite parti ale companiilor.
In Europa sunt aproape 5.000 de furnizori de piese auto. CLEPA este o
asociatie ce reprezinta 3.000 dintre aceste companii, cu trei milioane
de angajati si vanzari totale de 300 miliarde euro.
Holmqvist a spus ca firma germana de componente auto Continental este
un exemplu de companie care are afaceri solide, dar care este
amenintata de inasprirea conditiilor de creditare.
Continental a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca a cerut bancilor sa pasuiasca firma pentru imprumuturi de aproape 11 miliarde euro.
Holmqvist a spus ca impactul real al crizei creditelor asupra
furnizorilor urmeaza sa fie resimtit abia de acum incolo, din cauza
intarzierilor obisnuite ale platilor pe care le fac marii producatori
auto.
"Lichiditatea nu este afectata inca, dar va fi din februarie in martie", a spus seful CLEPA.
In contextul in care cele mai mari trei companii auto din Statele Unite
cer sprijin guvernamental, Holmqvist a spus ca un eventual esec si un
faliment al uneia dintre aceste firme va fi dramatic.
Opel, subsisdiara germana a General Motors (GM), care negociaza cu guvernul german un posibil ajutor, are 26.000 de salariati si sustine indirect aproape 130.000 de slujbe in Germania, a atras atentia Holmqvist.
Seful CLEPA a spus ca este in interesul guvernelor europene sa actioneze rapid.
"Este vorba de autoaparare, pentru ca am pierde prea mult", a spus
Holmqvist. "Pe termen scurt, costurile se vor vedea in incasari din
taxe si ajutoare de somaj, iar pe termen lung in dezavantaje pentru
intreaga industrie europeana", a atras atentia seful asociatiei
producatorilor europeni de componente auto.
Sursa: Bloombiz