455 CP pentru Radical SR8LM
- 05/07/2007
-
Tags:
455 CP, Radical SR8LM
Compania britanica specializata in producerea de masini dedicate circuitelor de viteza a incheiat un proces de update a modelului SR8, al carui motor Powertec produce acum 455 CP.
Numit SR8LM, bolidul poate fi condus si pe drumurile publice, insa ne indoim ca cineva se va gandi si la alt gen de calatorii in afara de cele dintre casa si pista.
Motivul este unul destul de simplu: masina se lipseste de absolut orice dotare menita sa sporeasca confortul pasagerului, ademenind in schimb cu un tren de rulare extrem de incisiv si cu un propulsor de 2,8 litri V8, bazat pe… un propulsor de 1,3 litri de la hyperbike-ul Suzuki GSX-R, a.k.a. Hayabusa.
In aceste conditii, nu mai mira pe nimeni faptul ca impresionanta herghelie este scoasa la raport de-abia la 10.500 rpm, ea fiind controlata prin intermediul unei cutii de viteze pozitionata dupa principiul transaxle, ce permite schimbarea treptelor prin intermediul unui set de padele pozitionate in spatele volanului (transmisia are de asemenea si un sistem ce “ciupeste” acceleratia in timpul retrogradarilor de treapta, adica un soi de heel-and-toe automat).
Creatorii sai sunt atat de increzatori in performantele acestei masini, incat aproape ca se pot jura ca se poate tine dupa un prototip ce concureaza in seriile LeMans, iar pentru asta ei nu cer decat 130.000 de euro.