© 2024 Auto.ro
In plin mileniu 3, industria auto si sistemul de valori al clientelei americane se bazeaza pe consideratii vechi de zeci de ani, cu directive gen “bigger is better” sau “all you can eat” pe post de legi universale.
Incet dar sigur, atari elemente cu tenta distructiva au pus umarul la subminarea celei mai mari economii din lume, iar acum cei mai “puternici” oameni de pe Terra trebuie sa se gandeasca la solutii rapide si cu efect maxim. 10 senatori cred ca le-au gasit deja...
Aceasta echipa inedita – formata atat din republicani, cat si din democrati (semn ca yankeii nu mai au timp nici macar sa se certe intre ei) – a calculat ca e nevoie de 84 de miliarde de $ pentru ca peisajul automobilistic din SUA sa se schimbe drastic.
Iar cea mai mare parte din aceasta suma impresionanta (aproximativ 20 de miliarde de $) ar putea fi inghitita de un program de sprijin in urma caruia 85% din masinile noi produse de fabricantii americani vor face transferul la combustibili non-petroliferi pana in 2028.
Dezideratul ar fi insa imposibil fara a se incerca salvarea gigantilor din Detroit si directionarea lor catre “calea cea dreapta”; ca urmare, inca 7,5 miliarde ar fi alocati pentru a se incuraja dezvoltarea de vehicule consumatoare de combustibili alternativi, in timp ce o suma identica le-ar permite “Celor Trei Mari” sa isi reechipeze uzinele pentru a fabrica asemenea masini.
Odata rezolvata problema productiei, cei 10 senatori si-ar intoarce privirile catre cea a consumului, propunand reduceri de taxe ce le-ar oferi clientilor posibilitatea sa economiseasca pana la 7.500 de $ in caz ca acestia opteaza pentru un vehicul consumator de combustibil non-petrolifer si pana la 2.500 de $ daca cei care au cumparat deja o masina devoratoare de petrol se hotarasc sa o modifice pentru a merge cu combustibili alternativi.
Apropo de lichide prietenoase cu natura, programul include si un ajutor de 2,5 miliarde de $ pentru companiile care se implica in cercetarea biocombustibililor si in implementarea infrastructurii necesare distributiei lor.
In sfarsit, acest adevarat “Dream Team” propune si un sistem de premiere pentru fabricantii ce dovedesc ca au reusit sa imbunatateasca economia de combustibil a vehiculelor fara sa umble la motoare sau cutii de viteze, acestia urmand a primi, fiecare, cate 500 de milioane de $.
Planuri mari, scopuri nobile, dar ceva ne spune ca sunt grupuri sensibil mai mari de 10 indivizi care au calculat ca 84 de miliarde de $ sunt taman la fix pentru a mentine trupele in Irak inca vreo doi-trei ani...