© 2024 Auto.ro
Urmatorii ani se dovedesc a fi extrem de importanti pentru Aston Martin, cu atat mai mult cu cat constructorul auto va lansa pe piata trei modele noi, in vremuri in care majoritatea producatorilor stau in banca lor. Asadar, desi recesiunea mondiala nu a ratat pe nimeni, brandul de lux pregateste in continuare trei noi modele, precum si cateva refresh-uri pentru gama actuala.
Poate cea mai controversata decizie este lansarea Cygnet, un model bespoke bazat pe Toyota iQ. Noul model este introdus pentru a raspunde pozitiv noilor standarde dure in ceea ce priveste nivelul de emisii CO2, planificate pana in 2011 pentru Europa.
Ca atare, “tanara lebada” va fi vanduta in Europa, eventual clientilor existenti Aston Martin. Reteta acestei masini? Se ia o Toyota iQ, se adauga cateva elemente de design exterior specifice constructorului de lux, se reface interiorul total si se pune in pret de 32.000 de dolari (dublu fara de versiunea sud-coreeana a minicarului).
Mai mult, la sfarsitul acestui an, Aston Martin va incepe productie noului sau supercaru One-77, model pe care compania l-a confirmat deja a fi in numar de numai 77 de unitati, la doua milioane de dolari bucata. Clientii vor avea posibilitatea de a personaliza aproape fiecare element al masinii ce va fi propulsata de un V-12 de 7,3 litri, cu o putere de 740 de caluti naravasi.
Cel de-al treilea model, pe numele sau Rapide, va iesi pe piata la inceputul anului 2010 si se va situa undeva intre DB9 si DBS, cu un pret in jur de 200.000 de dolari.
In ceea ce priveste gama actuala Aston Martin, Vantage va beneficia de o editie limitata V-12 Vantage, anul urmator. DB9 si DBS nu figureaza pe lista de actualizari in curs.
Noutatile nu se opresc aici intrucat producatorul de lux ar putea relansa brandul Lagonda, cu o versiune de productie apropiata de conceptul crossover prezentat acest an la Geneva. In cazul in care proiectul ar fi aprobat, mai devreme de 2012 nu va avea sanse sa iasa pe piata.