© 2024 Auto.ro
Mare atentie daca va aflati printre acei soferi care apasa hotarat pedala de acceleratie, chiar si in localitate pentru ca, incepand de astazi, ora 6 dimineata, Politia Rutiera a pus in functiune 300 de radare asa-zise "invizibile", in 32 de judete si Bucuresti.
Iar masura pare sa aiba si efecte, in primele ore fiind aplicate peste 100 de amenzi pentru depasirea vitezei legale.
Ochii cat cepele pentru ca, umbla vorba prin targ, numerele de inmatriculare ale Loganurilor Serviciului Rutier din Bucuresti, dotate cu radarele-minune, au in componenta cifra 18, iar prima litera din cele trei este Z. Astfel, ar trebui sa evitati masinile Logan cu numerele: B 18 ZCK, B 18 ZCA, B 18 ZBU, B 18 ZBW, B 18 ZCI, B 18 ZCJ, B18 ZBZ, B18 ZBS, B 18 ZCN, B 18 ZCH, B 18 ZBV, B 18 ZCF.
Noile achizitii ale Politiei Rutiere au fost amplasare, mai exact, pe cele doua autostrazi dar si pe unele drumuri nationale.
Este vorba, in principal, de DN1, DN2 si DN7, locurile cunoscute drept "puncte negre", ca urmare a faptului ca in zonele respective s-au produs cele mai multe accidente de circulatie. Unul dintre drumurile cu cele mai multe radare este DN2, care traverseaza practic opt judete. Teoretic, pe un traseu de 500 km pot exista pana la 80 de radare.
De asemenea, noile radare au fost amplasate si in Bucuresti precum si in marile orase, tot in zone in care se au loc frecvent accidente rutiere.
Noile radare dispun de o tehnologie care permite tinerea lor in asteptare, facandu-le „invizibile” pentru detectoarele radar. In momentul in care este declansata pornirea radarului, "inculpatul" este surprins in flagrant, inainte de a mai putea reactiona.
Politistii nu sunt la prima incercare de gen, acestia apeland la aceasta metoda si cu vechile aparate, pe care le porneau brusc. Din pacate insa, aveau surprize in instanta, cand contravenientul contesta masura de sanctionare.
In plus, inregistrarea video se face in mod digital, pe harddisk si nu pe suport magnetic, iar temperatura de functionare este mai extinsa, intre -20 si +70 grade celsius.