rss

CNR la ralanti

  1. 17/07/2009
  2. Tags: Cnr, Raliul sibiului

A doua jumatate a campionatului incepe in aceeasi nota de criza cu care ne-am obisnuit. Poate chiar un pic mai multa criza. Pentru prima data in istoria moderna a raliurilor din Romania, avem o prima zi de concurs cu doua superspeciale identice.

Fara indoiala, traseul de rallycross de la Sibiu este singura superspeciala adevarata de raliuri din tot campionatul, dar chiar si asa, sa o parcurgi de doua ori la interval de o ora, mi se pare cam trasa de par. Macar daca s-ar fi parcurs una intr-un sens si una in celalalt, ar fi fost o treaba. Asa, i-au schimbat doar numele si gata, s-au facut doua probe si o zi de rally.

Sa nu ma intelegeti gresit. Pentru mine, ca fotograf, ziua de vineri e un paradis. Pot sa vad fiecare masina de patru ori in actiune si am o regrupare de o ora si jumatate, unde pot face o multime de fotografii de atmosfera cu concurentii. Inmultiti asta cu opt, cati fotografi are Freelancer acolo, si vedeti daca mai am ce cauta pe probele de sambata. Raliurile se tin insa acolo, unde masinile si pilotii pot arata forta, talent, curaj, indemanare.

Asadar, o etapa cu doar o zi propriu-zisa de concurs, care va face diferenta intre invingatori si invinsi. Cu doar sase probe, e destul de complicat sa fac predictii, orice greseala fiind fatala in astfel de conditii. Dar nu am incotro. E foarte clara intentia organizatorului de a sterge renumele de cel mai dur raliu din campionat. Au disparut celebra Santa, Gatul Berbecului si Cheile Cibinului, trei mari distrugatoare de masini, si a aparut o proba rapida si tehnica, Dobarca. Stiu ca in maneca organizatorului de la Sibiu sunt si alti asi, dar probabil ca din motive de criza nu i-a jucat in 2009. Pacat!

In 2008, toate trecerile pe Crint si Calugaru au fost adjudecate de Miettinen, cel care a si castigat raliul. Fara greseala, el a profitat de problemele si ezitarile adversarilor directi si s-a impus fara probleme. Anul acesta, ecuatia la Grupa N este putin schimbata. Avem fara indoiala doar cinci protagonisti pentru acest raliu.

Miettinen sta cel mai rau in clasamentul la zi si are cele mai multe motive sa atace. El este deja in situatia de a juca totul sau nimic, asa ca il vad pe podium la final daca il tine masina.

Marisca
vine cu un usor ascendent moral dupa etapa castigata la Cluj si are la fel de mare nevoie de 10 puncte ca si campionul en-titre, daca vrea sa ramana in carti pentru titlul din 2009. Bogdan nu are decat o carte, cea a atacului. Probele sunt rapide si tehnice, pe mana lui, asa ca si el este unul dintre cei care vor ataca prima pozitie.

Tempestini a avut un parcurs constant, punctand la fiecare etapa, dar rezultatele au fost departe de pretentiile emise la inceputul sezonului si de S2000-ul avut la dispozitie. Intors la masina cu care s-a descurcat foarte bine pe macadam in sezonul trecut, italianul este in afara podiumului la n-1, asa ca cel mai probabil va ataca fara menajamente. Eu nu pariez insa pe el, desi are si mana si buget pentru sezonul asta. Nu cred ca motivatia lui e destul de puternica pentru a face fata celor al caror sezon 2010 depinde de rezultatele din 2009. Sigur, va puncta, dar eu il vad iar pe la 5-6 puncte in general.

Porcisteanu va merge in singurul fel in care poate sa mearga, nefiind in momentul asta pregatit sa faca strategii, asa ca probabil va sta pe drum si va aduna puncte. Nu pe toate 10, dupa parerea mea, la Sibiu.

Szabo
are toate avantajele din lume, dar aceasta nu e etapa lui favorita. Mai mult, pana acum nu a facut nici o greseala si eu simt ca de data asta o sa fie treaba aia cu ulciorul. Doar asa, ca sa se complice si mai mult situatia si sa vedem mult spectacol pana la finalul sezonului.

Podiumul meu la N este deci Miettinen, Marisca si Porcisteanu, nu neaparat in aceasta ordine.

A-ul este sarac fara Mitroi si cu un Duval care nu gaseste intre curse toate bubele fierului sau de calcat. Keleti este favorit, iar Mülner si Filip – urmatorii pe podium. Nu mai e nici un spectacol la grupa asta. Doar greselile celor trei ii pot propulsa in fata pe cei din liga doi.

Nici H-ul nu mai ce-a fost odata, desi masinile sunt, si teoretic si practic, mult mai performante ca cele de la N, iar pe probe ele ar trebui sa ne aduca aminte de anii de glorie ai raliurilor, cand regulile erau mai putine si caii mai multi.

Din pacate, monstrii tehnologici au mai degraba doar pe dinafara dinti vopsiti, pentru ca pe probe sunt batuti cu ceasul de la gara de N-uri. La Cluj, invingatorul de la N a avut o medie orara cu 8,3 km/h mai mare decat cea a invingatorului la H si macar 100 de cai mai putin. Ceea ce inseamna ca au cai, dar n-au piesa dintre pedale si volan setata corect.

Vine H de la hobby, dar de la al spectatorilor, nu de la cel al pilotilor, sper eu. Abraham si Banciu la bataie si Marginean la pescuit de puncte ramase. Nimic spectaculos nici aici. Unde sunt, nene, WRC-urile?

O etapa foarte stransa pentru piloti. Fara greseala, in conditiile in care cred ca vom avea de data asta cea mai mare medie orara din ultimii 10 ani la Sibiu. Si vor fi cu siguranta mai multe iesiri in decor decat pene. Poate doar cele in care se vor umfla invingatorii sa fie mai multe...

Harti gps, ghid complet etapa si recomandari puteti gasi aici.

Vizualizari: 1150