© 2024 Auto.ro
Dupa o luna febrila de vanzari si aproape 3 miliarde de $ alocate, programul “Cash for Clunkers” a fost oficial inchis.
Prin intermediul sau, producatorii activi pe piata americana au reusit sa vanda nu mai putin de 700.000 de masini, voucerele de 3.500 si 4.500 de $ atragand o multime de consumatori care vroiau sa scape de rablele din batatura.
Din cele 3 miliarde de $ alocate, 2,877 de miliarde au intrat in fondul de alimentare a voucerelor, in timp ce alte 100 de milioane au fost puse deoparte pentru cheltuieli administrative. In ceea ce-i priveste pe clienti, 84% dintre acestia au dat camionete in schimbul masinilor noi, iar 59% au optat pentru achizitionarea unui autoturism.
Potrivit informatiilor Departamentului de Transport, raportul dintre consumul de combustibil al “rablelor” si cel al masinilor noi a fost net favorabil in favoarea ultimelor, “Cash for Clunkers” aducand o economie din acest punct de vedere de 59% (9,45 litri/100 km pentru masini noi, 14,89 litri/100 km pentru rable).
Evident, proiectul a functionat de minune si in avantajul producatorilor implicati, inclusiv pentru cei din Detroit: impreuna, Ford, General Motors si Chrysler au acaparat 38,6% din tranzactii. Totusi, japonezii si-au luat revansa in clasamentul celor mai cerute masini, Toyota Corolla, Honda Civic si Toyota Camry ocupand primele trei pozitii ale podiumului.
De partea cealalta, Ford Focus si Escape au fost singurele modele americane care au reusit sa intre in Top 10.