© 2024 Auto.ro
Dupa cum spuneam, piata auto din Uniunea Europeana a inregistrat o crestere de 7,9 procente in primele doua luni din 2010, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Din punct de vedere al popularitatii brandurilor, masinile grupului Volkswagen raman cele mai vandute din Uniunea Europeana, aceasta fiind urmate de modelele PSA Peugeot Citroen si Renault.
Grupul VW a reusit sa puna in circulatie 417.743 in primele doua luni ale anului, inregistrand astfel o crestere de 4,3 procente fata de perioada similara din 2009. PSA Peugeot Citroen a comercializate 294.134 de masini, in crestere cu 17,2%, ia Renault, 222.430 exemplare. Ford si Fiat au afisat o crestere de 5% si, respectiv, 12%, cu 205.035 unitati si 189.731 exemplare vandute.
Volkswagen a fost cea mai vanduta marca din UE, cu 226.574 masini, urmatat fiind de Renault, cu 187.992 exemplare. Ford a fost aşe treilea brand din punct de vedere al vanzarilor, cu 174.506 autoturisme.
Din punct de vedere al ascensiunii, Dacia a fost marca din UE ale carei vanzari au urcat cel mai mult in ianuarie si februarie, cu 55,9%, ajungand la 34.438 livrate (comparativ cu cele 22.086 in primele doua luni din 2009).
Si Renault (+41,5%) si Nissan (+32,1%) au inregistrat crestere spectaculoase.
La polul opus s-au aflat Saab, cu vanzari in scadere cu 60,4%, Honda (-27,6%), Mazda (-26,6%) si smart (-25,3%).