© 2024 Auto.ro
Citroen a dezvaluit astazi informatiile si fotografiile oficiale legate de noul DS3 Racing, cel mai sportiv model din gama subcompactei premium a francezilor. Hot-hatch-ul este propulsat de un motor turbo de 1,6 litri si 200 de cai-putere.
Noul DS3 Racing este rodul muncii inginerilor de la Citroën Racing, care au preluat versiunea de serie DS3 si au modelat-o in stilul diviziei de competitii care a obtinut prin Sebastien Loeb o serie impresionanta de 6 titluri mondiale in WRC.
Cea mai importanta si asteptata informatie se refera la motorizarea lui DS3 Racing, care este un 1.6 THP turbo. Dezvoltat de PSA Citroen-Peugeot in colaborare cu BMW, unitatea produce 200 de cai-putere la 5.800 rpm (si nu 218 cum se zvonea), fata de cei 156 ai versiunii de serie, si 275 Nm de cuplu, oferiti intre 2.500 si 4.000 rpm, cu 35 Nm mai mult decat modelul din care deriva. Exprimat in cifre, DS3 Racing este capabil sa sprinteze de la 0-100 km/h in doar 6,9 secunde si sa atinge o viteza de top de 231 km/h.
Specificatiile sunt similare cu cele ale principalilor rivali, Renault Clio RS si Mini Cooper S, insa DS3 Racing are cateva avantaje care il recomanda. Acestea sunt noile suspensii BOS cu o duritate crescuta si sistemul de franare cu discuri ventilate de 328 mm pe fata si 249 mm pe spate, furnizat de Citroen Racing. Garda la sol a fost coborata cu 15 mm, in timp ce directia a fost setata pentru o precizie maxima, adaptata temperamentului sportiv al masinii. ESP-ul beneficiaza de o setare specifica, mai sportiva, putand fi si deconectat la dorinta soferului.
Inginerii francezi au izbutit sa creasca puterea si cuplul motor printr-o serie de modificari si optimizari aduse elementelor mecanice, in special la nivelul turbinei, care a fost adaptata pentru a permite un castig de putere de 30%. De asemenea, au fost optimizate rapoartele transmisiei pentru a scoate maximum din noul motor, iar sistemul de evacuare a primit un tub conductor si un amortizor specifice.
Si la capitolul estetica, Citroen DS3 Racing sta foarte bine. Exteriorul a suferit o multime de modificari cum ar fi fibra de carbon care a fost folosita la lama semirigida a spoilerului frontal, la bosajele aripilor, care ascund jantele din aliaj de 18 inch cu design unic, si la protectiile de pe portiere. Aspectul masinii este completat de un difuzor de aer posterior cu finisaje de carbon, care are ca scop mentinerea stabilitatii masinii la viteze mari, si de terminatiile cromate ale evacuarii.
Foarte inspirat este contrastul dintre culoarea gri a caroseriei si portocaliul ramei grilei radiatorului, carcasele oglinzilor laterale, insertiile de pe jante, etrierele si plafonul.
Habitaclul derivat din cel al lui DS3 a beneficiat de acelasi tratament sportiv ca si exteriorul. Finisajele de carbon sunt plasate cu eleganta pe plansa de bord, pe volan, pe manerele portierelor si in partea superioara a cadranelor instrumentarului de bord. Culoarea portocalie a pavilionului este se regaseste la interior la nivelul pedalierului sport, a plansei de bord, a manerului schimbatorului de viteze si in partea inferioara a acestuia, precum si la cusatura scaunelor.
Fiecare exemplar al seriei limitate DS3 Racing este atestat de o placuta, fiind individualizat si identificat printr-un numar. Scaunele sport poarta semnatura Citroën Racing pe spatar.
Noul Citroen DS3 Racing va debuta in premiera mondiala pe 2 martie, la Geneva, si va fi comercializat intr-o serie limitata de doar 1.000 de exemplare, incepand cu al doilea semestru al anului 2010.