© 2024 Auto.ro
Stim bine cu totii ca atat de des pomenita criza finaciara a afectat serios sectorul auto. Si daca vorbim de piata auto romaneasca dclinul este clar, dovada stand scaderea vanzarilor de masini noi din acest an cu 50.8%, fata de anul 2008.
Drept urmare, dealerii de masini noi isi revizuiesc politica si adopta strategii diferite. Prima dintre ele a fost cea a reducerilor promotionale, cu speranta ca in felul acesta romanii vor indrazni sa achizitioneze masini noi.
Dar se pare ca nu este de ajuns si astfel, unii dintre ei aleg sa se concentreze mai mult pe vanzarea de autovehicule second-hand. O parte dintre acestia o considera chiar o masura obligatorie pentru a supravietui pe piata.
Radu Cristian, director de vanzari Trust Motors, importator general Peugeot este de parere ca “Cine va mai sta exclusiv pe masini noi ar putea da faliment pana la sfarsitul acestui an. Businessul cu automobile second-hand, dar nu cu masini de 3.000 de euro, ci cu autovehicule de calitate, ar trebui sa fie o prioritate pentru dealeri. In conditiile in care vanzarile de masini second-hand acopera cam trei sferturi din piata totala, cum se intampla, de altfel, in Europa Occidentala, va fi greu pentru un dealer de masini noi sa ramana pe linia de plutire cu doar 25% din piata totala, cat acopera segmentul masinilor noi.”
In acelasi timp reprezentanţiin BMW Romania sustin ca: “Businessul de automobile rulate se plaseaza pe un trend crescator. Pe de o parte, are rolul de a sustine vanzarile de masini noi, prin procesul de trade in, si, in acelasi timp, se poate constitui intr-o sursa suplimentara de profit.”
Cert este ca toti incearca sa adopte cea mai buna strategie in conditiile crizei, astfel incat sa nu fie scosi de pe piata.