rss

Devon GTX: informatii oficiale

  1. 17/08/2009
  2. Tags: Corvette zr1, Devon, GTX, Nurburgring, Pebble Beach

De multa vreme America nu a mai asteptat debutul unui supercar obscur precum a facut-o in cazul lui Devon GTX, un bolid care, daca s-ar mai fi invartit vreo doua luni pe cine stie ce circuite, ar fi ajuns la fel mediatizat ca Barack Obama.

Din fericire pentru nervii audientei, GTX si-a facut in sfarsit debutul la Pebble Beach, anuntand – spun unii – era unei noi dominatii a masinilor sport americane.

Noi credem totusi ca mai e mult pana departe, chiar daca sub capota agresivului coupe regasim o versiune modificata a imensului V10 de 8,4 litri al lui Dodge Viper. Pe GTX el dezvolta 650 CP si, avand in vedere ca trebuie sa miste din loc o masa destul de mica (structura masinii are la baza o combinatie de otel si fibra de carbon), ar trebui sa ne asteptam la performante cel putin respectabile.

Intreaga putere a motorului este canalizata catre puntea spate via o cutie de viteze cu sase trepte, astfel incat ne asteptam la multe anvelope Michelin Pilot Sport 2 intinse pe asfalt.

Scott Devon nu l-a creat insa pe GTX doar pentru ca acesta sa devina vedeta unor atari manifestari “huliganice”: echipa specialistului in produse alimentare inghetate si-a dorit ca masina sa devina o sperietoare pentru orice racheta sol-sol vanatoare de recorduri pe circuit.

In consecinta, au echipat-o cu un tren de rulare ce va putea fi setat in fel si chip incepand cu 2010, un sistem de fr`nare cu discuri de 380 mm si etrieri cu sase pistonase pe fata si discuri de 355 mm si etrieri cu patru pistonase pe spate, plus un set de roti cu jante de 18 inch (fata) si 19 inch (spate).

Rezultatul? Doua recorduri pe circuitele de la Wilow Springs, respectiv Laguna Seca. Daca spulbera si timpul lui Corvette ZR-1 de pe Nurburgring, poate sa merite si 500.000 de $.

Vizualizari: 1667