© 2024 Auto.ro
Pentru fanii acestui sport, expresia "nici Formula 1 nu mai e ce era odata" este la ordinea zilei. Acum sunt mai multe echipe private decat constructori, iar in ceea ce priveste pilotii... inainte, in Marele Circ ajungea doar "crema pilotilor", dar acum este plin de amatori care isi cumpara locul, motiv pentru care spectacolul a disparut, iar FIA face eforturi pentru a adapta regulamentul in asa fel incat sa readuca momentele de suspans pe pista.
Si de parca asta nu era de ajuns, criza economica a lovit si ea, din plin, in aceasta disciplina. Iar cele mai vulnerabile sunt echipele noi, care isi vor face debutul in sezonul 2010 si pe care diriguitorii F1 incearca sa ii ajute in fel si chip pentru ca nu cumva sa dea bir cu fugitii inainte de prima cursa.
Astfel, FIA s-a dat peste cap si a modificat regulamentul, luand decizia de a permite echipelor debutante sa absenteze la 3 mari premii in 2010 fara a suferi niciun fel de penalizare. Pana acum, in regulament era prevazut ca o echipa care rateaza participarea intr-o cursa din alte motive decat cele de "forta majora" isi va pierde toate drepturile si va fi exclusa din F1. Insa cotidianul britanic Sunday Express scrie ca Acordul Concorde a fost modificat, astfel ca, cel mai probabil, noile echipe isi vor face debutul dupa startul sezonului.
"Cred ca nu o sa vedem Campos si USF1", a spus Bernie Ecclestone, care este, insa, optimist in ceea ce priveste Stefan GP. "Au obtinut bani de la guvernul sarb, am vorbit cu prim-ministrul", a adaugat britanicul in varsta de 79 de ani.
Pe de alta parte, USF1 a negat ca ar avea vreo problema legata de buget, iar un coechipier pentru Jose Maria Lopez - primul pilot al americanilor - va fi anuntat in curand.