© 2024 Auto.ro
Britanicii de la Lola au anuntat ca iau serios in considerare o revenire in Formula 1 chiar de anul viitor, ei confirmand ca au initiat in acest sens un proiect care vizeaza atat aspectele tehnice si operationale, cat si cele financiare.
Lola, care a participat in F1 din 1962 pana in 1997, a ajuns la aceasta decizie ca urmare a reducerii masive a costurilor din F1, dar si de hotararea luata de oficialii FIA in luna martie prin care bugetul anual al echipelor va fi limitat la 30 de milioane de lire sterline incepand din 2010, scopul fiind acela de a proteja echipele participantesi, mai ales, de a stimula aparitia unor noi competitori.
Revenirea monoposturilor Lola in Formula 1 ar urma sa se produca chiar in 2010 cand se vor implini 13 ani de la prima tentativa de intrare in Marele Circ. In martie 1997, monopostul Lola T97/30 n-a reusit sa se califice pe grila de start in Grand Prix-ul Australiei, fiind considerata una dintre cele mai proaste masini care au existat vreodata in F1 din cauza deficientelor de ordin aerodinamic si de aderenta. Pilotii de atunci, Vincenzo Sospiri si Ricardo Rosset nu au reusit atunci sa se incadreze in acea marja de 107% din timpul de pole-position, regula care era in vigoare la acea vreme. Proiectul a fost imediat abandonat, insa implicarea celor de la Lola in motorsport a continuat cu furnizarea de sasiuri pentru diferite echipe angrenate in campionate precum IndyCar sau LeMans.
Potrivit unor informatii deocamdata neconfirmate, Lola ar negocia pentru furnizarea motoarelor cu compania Cosworth, cea care a fost desemnata de FIA sa produca motorul unic in F1 pentru urmatoarele trei sezoane. In plus, Lola are de partea sa si alte atuuri de ordin tehnic, cum ar fi un tunel de vant la standardele actuale impuse de F1 si o unitate CFD (Computational Fluid Dynamics), iar pe de alta parte a si desemnat o echipa de ingineri care va analiza posibilitatea revenirii in Formula 1.
Tot anul viitor, o alta echipa si-a anuntat intentia de a intra in Formula 1. Este vorba despre team-ul american USF1.