© 2024 Auto.ro
Salonul Auto de la Frankfurt a marcat debutul mondial al noului concept de la Volkswagen, L1. Dupa cum ne sugereaza si numele, constructorul auto propune un model hibrid diesel-electric, cu o caroserie din CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic - plastic ranforsat cu fibra de carbon), care consuma numai 1 litru la suta de km. Lucrurile nu stau defapt chiar asa, masina consumand 1,38 de litri/100 km, dar noi percepem acesta mica neconcordanta cu realitatea ca pe o licenta poetica si o acceptam ca atare.
In tandem cu cifrele de mai sus vine si nivelul emisiilor CO2 care se situeaza la 39 g/km. Aceste informatii nu ar trebui sa ne surprinda prea mult pentru ca masina se poate lauda cu greutatea impresionanta de ... numai 380 kg.
Cu 3,8 metri in lungime, L1 se poate compara cu un Polo. Totusi inaltimea sa de numai 1,2 metri il aduce foarte aproape de un Lamborghini Murcielago. La capitolul latime, nu exista termen de comparatie: doar 1, 2 metri. Mai mult, conceptul de la Volkswagen propune numai doua locuri.
Puterea de 36 cai este furnizata de un propulsor de 0,8 litri derivat din motorul diesel TDI de 1,6 litri de pe Golf BlueMotion. Acesta este cuplat la o cutie de transmisie DSG cu sapte trepte. Motorul electric aduce un plus de 14 CP.
Volkswagen L1 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 14,3 secunde si atinge o viteza de top de 160 km/h.