© 2024 Auto.ro
General Motors nu trebuie sa permita ca cele 50 de miliarde de $ injectate de catre statul american in finantele sale sa fie considerate bani aruncati pe fereastra, astfel incat gigantul din Detroit a devenit, la ora actuala, unul dintre cei mai dinamici constructori de automobile.
De la camionete full-size si masini sport la automobile entry-level si oferte ecologice, mai nimic nu-i scapa lui “The General”, care, recent, a anuntat ca va extinde gama de modele cu propulsie hibrida.
Nu mai devreme de luna trecuta, GM batea moneda pe faptul ca a devenit singurul producator de automobile din Statele Unite care-si construieste singur motoarele electrice, acestea urmand a fi folosite la viitoarele aplicatii de tip full si plug-in hybrid.
Ei bine, americanii se gandesc acum sa utilizeze respectivele agregate – mai mici cu 25% si mai usoare cu 20% decat sistemele actuale – in cadrul unui sistem de propulsie hibrid dedicat autotursimelor, ce va furniza cuplul exclusiv rotilor posterioare.
Ideea nu este tocmai noua, o asemenea tehnologie (de tip two-mode) fiind deja folosita de catre camionetele si SUV-urile grupului american; totusi, ea este inedita privita prin prisma viitoarelor aplicatii, sistemul urmand a fi implementat si pe modelele familiale.
Avand in vedere ca vorbim despre o tehnica relativ recenta (si costisitoare), primele autoturisme care vor beneficia de avantajele sale vor fi cele de lux, respectiv membrii gamei Cadillac. Din cate se pare, primul care va oferi o propulsie hibrida de tip two-mode in combinatie cu tractiunea spate va fi viitorul entry-level ATS, dezvoltat pe noua platforma tehnica Alpha.
Foarte probabil, exemplul sau va fi urmat de catre noua generatie CTS, a carei premiera va avea loc in 2012.