© 2024 Auto.ro
Falimentul GM a ramas numai o chestiune de timp, Gigantul aflandu-se la numai cateva saptamani de un faliment. Expertii sustin ca o asemenea masura este necesara pentru indeplinirea cererii administratiei Obama de refacere a unui simbol al industriei americane.
Dupa un secol de succes mondial si 10 luni de incercari nereusite de restructurare, General Motors incearca sa-si diminueze datoriile cu 27 miliarde dolari, sa castige concesii din partea sindicatului muncitorilor din industria auto si sa reduca cu aproape 1.600 numarul dealerilor din Statele Unite, inainte de 1 iunie, termenul limita stabilit de guvern.
Doar ca, pe masura ce timpul trece, expertii sunt de parere ca GM va avea aceeasi soarta ca si compania rivala Chrysler si va inainta cerere pentru a intra sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare.
"Cred ca falimentul este inevitabil. Nu stiu cum il vor evita", a afirmat analistul independent Erich Merkle, preluat de NewsIn.
"Singura cale prin care compania nu ar ajunge la faliment ar fi ca guvernul sa accepte acel procentaj al detinatorilor de obligatiuni care au incercat sa le schimbe, fie ca acesta presupune 40%, 50% sau 60%", a declarat Peter Kaufman, presedintele si seful diviziei de restructurare in cadrul companiei Gordian Group LLC din New York.
GM a comunicat ca trebuie sa detina 90% din obligatiunile de 27 miliarde dolari sau va intra in faliment. Compania a oferit detinatorilor de obligatiuni o participatie de numai 10% in compania rezultata in urma restructurarii. Reprezentantii unui comitet al principalilor detinatori de obligatiuni au catalogat oferta ca fiind injusta, avand in vedere suma oferita sindicatului muncitorilor.
Rivalul GM, Chrysler, care a inaintat cerere pentru a intra sub incidenta legilor aplicate institutiilor falimentare pe 30 aprilie, a primit aprobarea instantei de a inainta procedurile de vanzare rapida a celor mai multe active ale sale unei noi companii conduse de Fiat.