© 2024 Auto.ro
Dupa o jumatate de sezon in care mai intai Brawn GP, apoi Red Bull Racing au parut favorite certe la castigarea titlului, iata ca granzii vin tare din urma.
Marele Premiu al Ungariei a insemnat, mai presus de orice, revenirea pe prima pozitie a podiumului a lui Lewis Hamilton. Pilotul McLaren Mercedes a reusit prima sa victorie din sezon intro cursa desfasurata dupa o sesiune de calificari mai ceva ca-n filmele de groaza.
Spun asta gandindu-ma nu la suspansul de pe pista, ci la cel din spital. O piesa de metal desprinsa de la monpostul lui Rubens Barrichello l-a lovit direct in casca pe Felipe Massa, i-a spart viziera si i-a cauzat o fractura craniana. Pilotul Ferrari si-a pierdut instantaneu cunostinta si a intrat in parapetul din cauciucuri de pe marginea pistei.
Brazilianul a fost transportat de urgenta la spital cu elicopterul, unde a suferit o interventie chirurgicala. Desi se simte mai bine, pericolul nu a trecut... Surse autorizate au declarat ca Felipe Massa reactioneaza atunci cand se vorbeste cu el si isi poate misca din nou mainile si picioarele. Dar, chiar daca este o veste buna, aceasta nu garanteaza ca pilotul brazilian are creierul intact. Pentru mai multe amanunte el va fi supus unei noi tomografii si altor investigatii detaliate.
In timp ce Massa se odihnea pe patul de spital, pole-position-ul a fost adjudecat de Fernando Alonso (Renault F1), urmat pe grila de Mark Webber, Sebastian Vettel si, pe patru, Lewis Hamilton.
Britanicul a facut o cursa agresiva, amintind de forma care l-a impus in Formula 1. Probabil ca singurul de care s-ar fi putut impiedica era Alonso, dar spaniolul a fost nevoit sa se retraga dupa un pit-stop ratat. Dublul Campion Mondial a facut prima oprire la boxe in turul 13, cand avea deja un avans de 3 secunde in fata lui Hamilton. Din pacate pentru pilotul spaniol, echipa de mecanici nu a strans bine prezoanele rotii dreapta fata, astfel ca, la putin timp dupa ce a revenit in cursa, Fernando Alonso a ramas in trei roti, fiind silit in cele din urma sa abandoneze.
Lewis Hamilton a sprintat atunci pe prima pozitie, marindu-si avansul fata de Mark Webber cu fiecare tur parcurs. Oricum, castigatorul din Germania s-a vazut nevoit sa se multumeasca in final cu pozitia a treia, un pit-stop ceva mai lent al acestuia ajutandu-l pe Kimi Raikkonen sa il depaseasca.
Nu doar Hamilton si McLaren Mercedes au dat dovada de competitivitate - pentru prima data in 2009 - ci si Ferrari si Kimi Raikkonen. Finlandezul a pus presiune constant pe britanic pana in momentul ultimei opriri la boxe, dupa care Iceman a preferat sa mentina ritmul fara a forta un atac care ar fi putut duce la defectiuni tehnice.
Marele Premiu al Ungariei 2009 va ramane in istoria Formulei 1 ca primul Grand Prix in care pe locurile 1 si 2 s-au clasat masini dotate cu KERS. Hamilton si Raikkonen au obitnut o dubla a monoposturilor echipate cu mult controversatul sistem KERS de recuperare a energiei.
Podiumul a fost completat de Mark Webber, o dovada in plus ca Red Bull le-a luat fata celor de la Brawn GP, surpriza inceputului de sezon. Locul patru a fost adjudecat de Nico Rosberg in al sau Williams Toyota, in timp ce Heikki Kovalainen a reusit sa intre in puncte pentru a treia oara in acest sezon, clasandu-se al cincilea.
Timo Glock (Toyota) a reusit sa mai adauge 3 puncte la zestrea deja adunata in acest sezon, in timp ce coechipierul sau, Jarno Trulli, a luat ultimul punct pus in joc.
Locul sapte i-a revenit lui Jenson Button, cel care, dupa primele sapte curse (sase victorii si un loc 3), parea sa galopeze spre primul titlu din cariera. Acum, avansul sau in fata lui Mark Webber s-a redus la 18,5 puncte, iar Brawn Mercedes continua sa dea vina pe calitatea precara a pneurilor pentru performantele tot mai slabe.
In afara punctelor, aceeasi batalie pasionala dar fara miza. Kazuki Nakajima s-a straduit, dar nu a reusit nici de aceasta data sa intre in puncte, iar Rubens Barrichello a terminat pe 10, punand capat unui nou week-end de cosmar pentru echipa sa.
Debutantul Jaime Alguersuari, in schimb, si-a atins obiectivul: a reusit sa termine prima cursa in care a pilotat pentru Toro Rosso. Ba, mai mult, spaniolul de 19 ani a terminat in fata coechipierului sau, Sebastien Buemi.
Clasament Marele Premiu al Ungariei:
1. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:38:23.876
2. Kimi Raikkonen (Ferrari) +11.529
3. Mark Webber (Red Bull-Renault) +16.886
4. Nico Rosberg (Williams-Toyota) +26.967
5. Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) +34.392
6. Timo Glock (Toyota) +35.237
7. Jenson Button (Brawn-Mercedes) +55.088
8. Jarno Trulli (Toyota) +1:08.172
9. Kazuki Nakajima (Williams-Toyota) +1:08.774
10. Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes) +1:09.256
11. Nick Heidfeld (BMW Sauber) +1:10.612
12. Nelson A. Piquet (Renault) +1:11.512
13. Robert Kubica (BMW Sauber) +1:14.046
14. Giancarlo Fisichella (Force India-Mercedes) +1 tur
15. Jaime Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari) +1 tur
16. Sebastien Buemi (Toro Rosso-Ferrari) +1 tur
- Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) - in turul 30
- Fernando Alonso (Renault) - in turul 16
- Adrian Sutil (Force India-Mercedes) - in turul 2
- Felipe Massa (Ferrari) - accident in calificari, nu a luat startul.
Clasamente dupa Marele Premiu al Ungariei:
Piloti:
1. Jenson Button (Brawn-Mercedes) 70.0
2. Mark Webber (Red Bull-Renault) 51.5
3. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 47.0
4. Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes) 44.0
5. Nico Rosberg (Williams-Toyota) 25.5
6. Jarno Trulli (Toyota) 22.5
7. Felipe Massa (Ferrari) 22.0
8. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 19.0
9. Kimi Raikkonen (Ferrari 18.0
10. Timo Glock (Toyota) 16.0
11. Fernando Alonso (Renault) 13.0
12. Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) 9.0
13. Nick Heidfeld (BMW Sauber) 6.0
14. Sebastien Buemi (Toro Rosso-Ferrari) 3.0
15. Robert Kubica (BMW Sauber) 2.0
16. Sebastien Bourdais (Toro Rosso-Ferrari) 2.0
Constructori:
1. Brawn-Mercedes 114.0
2. Red Bull-Renault 98.5
3. Ferrari 40.0
4. Toyota 38.5
5. McLaren-Mercedes 28.0
6. Williams-Toyota 25.5
7. Renault 13.0
8. BMW 8.0
9. Toro Rosso-Ferrari 5.0