© 2024 Auto.ro
Dupa principiul mai mic e mai economic, si urmand tendinta mondiala de reducere a capacitatii cilindrice, Volkswagen aduce pe piata motorul 1.6 TDI care inlocuieste legendarul propulsor 1.9 TDI. Noul motor inzestreaza deja modelele Polo si Golf.
Noul motor turbodiesel de la Volkswagen este o masura impusa de ratiuni ecologice, economice si legale. Motoarele Diesel de astazi sunt in general cu 4 supape pe cilindru, iar supraalimentarea se face in general cu turbine cu geometrie variabila sau cu doua turbine (bi turbo). Injectia directa se foloseste aproape exclusiv pe toate turbodiesel-urile de ultima generatie, in timp ce gabaritul si cilindreea s-au redus treptat. Reducerea cilindreei (downsizing) a fost adoptata imediat de inginerii Volkswagen prin elaborarea motorului de 1.6 l TDI, care in scurt timp a fost inclus pe echiparile performante entry level de la modelele Golf si nou lansatul Polo.
Deoarece este utilizat in peste 200 de aplicatii in 30 de automobile din cinci companii, constructia sa modulara constituie baza pentru toate modelele diesel cu patru cilindri ale lui Volkswagen. Au fost imprumutate elemente de la motorul 2.0 TDI cum ar fi: injectia common rail sau distributia pe curea, insa toate componentele au fost regandite. Mai mult similar cu fratele mai mare 2.0 TDI cu injectie common rail, noului motor de 1.6 TDI i-a fost crescuta eficienta la cresterea sarcinii, iar nivelul sonor s-a redus, crescand in schimb agilitatea raspunsului propulsorului, un factor crucial aici pentru reducerea consumului si a emisiilor.
Tehnic vorbind, motorul de 1598 cmc TDI din acest segment stabileste standarde ridicate pe piata. Gratie sistemului common rail si ale injectoarelor piezo, jetul de motorina este pulverizat direct in camera de ardere cu o presiune de injectie 1600 bar. Injectoarele piezo controleaza jeturi multiple de motorina cu mare precizie, vizavi de cantitatea injectata si timpul de injectie.
In efortul de a reduce frecarile interne, arborele cotit , supapele si pompa de ulei au fost reconstruite si optimizate. Mai mult, pierderile de energie au fost reduse, simultan cu imbunatatirea curgerii debitului de aer si umplerea cu amestec carburant a camerei de ardere.
Motorul de 1.6 litri TDI este oferit in variante de putere de 75, 90 sau 105 CP. Versiunea de 90 CP cu pachet BlueMotion poate ajunge, in cazul lui Polo la un consum de 3,6 l/100 km, ceea ce trebuie sa recunoastem este uimitor.
Toate modelele Volkwagen Polo TDI sunt dotate standard cu filtru diesel de particule (DPF) fiind compatibile cu normele Euro 5.