© 2024 Auto.ro
Cand galonul de benzina a ajuns la 4 dolari anul tecut - adica tot la jumatate de pret fata de Europa... -, americanii au inceput sa urle, sa alerge in cerc si sa cumpere masini mici (cel putin dupa standardele lor). Au fost momente bune pentru anumite modele (Corolla, Civic, Focus), care s-au vandut ca painea calda.
Lunile au trecut si fenomenul lua amploare, ceea ce i-a facut pe multi sa anunte ca, gata, yankeii au alergie la truck-uri si SUV-uri, care, astfel, sunt condamnate la moarte. Doar ca naravul iubitorilor de Big Mac nu s-a pierdut asa brusc, ei trecand mai degraba printr-o faza, influentata si de televiziunea americana prin previziuni prapastioase, si nicidecum printr-o revelatie.
Drept urmare, vanzarile masinilor mici au inceput sa scada dupa nebunia initiala si dinozaurii s-au intors relativ in forta. Truck-urile, de exemplu, dupa ce au inregistrat un declin in 2008 comparativ cu 2007, anul acesta sunt in revenire, cererea fiind cu 23% mai mare ca anul trecut.
Un studiu efectuat pe un esantion de 32.000 de persoane a aratat ca, desi multumiti de economiile facute, proprietarilor de masini mici le lipseste puterea si marimea celor pe care le-au avut inainte. Cei mai multi au declarat ca urmatoarea masina cumparata va fi una “mare si puternica”.
E ironic ca americanii isi schimba preferintele exact cand producatorii din Detroit incep sa le ofere masinile mici dupa care urlau acum un an. Ford se pregateste sa introduca in curand noul Fiesta pe piata domestica si aceeasi miscare va fi facuta de Chevrolet cu Cruze. Oare o sa soseasca prea tarziu?