© 2024 Auto.ro
Recesiunea economica ne-a invatat pe toti sa ne reeducam gesturile financiare in functie de necesitati, si nu de mofturile unui individ care simte ca traieste doar in momentul in care cumpara, cumpara si iar cumpara.
Pana la urma ceva bun din criza asta o iesi? Iar un exemplu elocvent in acest sens il reprezinta noua directie adoptata de industria auto, care se arata acum, mult mai preocupata de dezvoltarea unor noi modele ecologice si deopotriva economice pentru buzunarul consumatorului.
Primul pas: Hibrizii
Cum se traduc aceste noi si atractive avantaje? In viitorul nu foarte indepartat vom baga in priza atat telefonul mobil, cat si masina personala. Iar un prim pas in atingerea acestor planuri de viitor o reprezinta masinile hibride. In Romania, in prezent se comercializeaza Toyota Prius, Honda Insight si Honda Civic Sedan Hybrid. Pretul unui Prius, cel mai vandut model hibrid din intreaga lume, incepe de la 26.157 euro cu TVA si poate ajunge la un tarif maxim de 30.907 de euro (TVA inclus).
Insa daca pretul vi se pare piperat, aflati ca taxa de prima inmatriculare nu se aplica modelelor ecologice, iar mai mult decat atat costul achizitionarii unui astfel de autoturism va fi amortizat in timp, nivelul consumului de combustibil fiind de numai 4 la 100 km. Pe langa toate acestea, se adauga si grija pe care trebuie sa o purtam mediului inconjurator.
Spre de deosebire de modelele electrice, hibrizii nu trebuie conectati la o priza de curent electric. Aceste autovehicule utilizeaza sistemul de franare regenerativa, adica energia pierduta la franare nu se pierde, nu se castiga, se transforma si se dirijeaza catre bateriile reincarcabile ale hibridului cu pricina.
Motorul cu combustibil conventional este de asemenea, utilizat pentru transferul de energie la baterie. Procesul este automat, astfel incat sa nu existe cerinte speciale la adresa conducatorului auto.
In prezent, piata modelelor hibrid se afla pe o linie ascendenta. In ultimii ani, vanzarile de masini hibride de exemplu, in SUA au crescut considerabil, de la 9.500 in 2000 la 350.000 in 2007.
Cifrele sunt incurajatoare, dar trebuie privite in contextul pietei de automobile in general. 350.000 de unitati hibride, in 2007, reprezenta doar 2.5 la suta din cele 17 de milioane de masini noi vandute in acelasi an.
Totusi, la doi ani distanta, Toyota anunta recent o cifra de productie record de doua milioane de unitati hibride comercializate din 1997 si pana in prezent.