© 2024 Auto.ro
Incerc sa nu ma gandesc la faptul ca sunt in fruntea clasamanentului pilotilor, pana la sfarsitul raliului de la Cardiff. Sper ca echipa va avea de sarbatorit la final.
Cum te simti in fruntea clasamentului pilotilor cu numai o runda inainte de finalul campionatului?
Este minunat, insa m-am mai aflat in aceasta situatie si in trecut. Doar ca nu am mai fost clasat niciodata pe primul loc cu numai o runda inainte de final! Incerc sa nu ma gandesc la acest lucru pana la sfarsitul raliului de la Cardiff. Sper ca echipa va avea de sarbatorit la final.
Te simti sub presiune?
La momentul de fata nu. Este un sentiment extraordinar. Am sansa sa castig, dar incerc sa raman cu picioarele pe pamant. Va urma o lupta crancena, insa nu subestimez efortul pe care trebuie sa il depun in Tara Galilor. Dar nu am niciun fel de asteptari si astfel am lasat presiunea de-o parte. Am avut o presimtire pozitiva pentru ultimele sase runde si mi-am dovedit ce pot realiza. Si acest lucru a indepartat din presiune.
La ce moment al anului in curs ai simtit ca il poti provoca pe Loeb si castiga titlul?
Am inceput sezonul cu gandul ca pot sa o fac. Apoi, cand ne-am retras in Argentina si nu am punctat, aproape ca am cedat. Abia dupa ce am castigat in Grecia am inceput sa sper din nou. Insa, in Polonia, dupa abandonul lui Loeb si trecerea noastra in fruntea clasamentului, am stiut ca am intrat iar cu adevarat in lupta. Asadar, Polonia a reprezentat marele punct de rascruce pentru psihicul meu. Am stiut totusi mereu ca va fi dificil – Loeb a castigat anterior de cinci ori campionatul!
S-a schimbat ceva in mentalitatea ta fata de anul trecut?
Nu s-a schimbat nimic. Am stiut ca il putem provoca daca executam prestatii perfecte, avand un an suplimentar de experienta si incredere. Am condus foarte bine in cateva raliuri anul acesta. Chiar si cand Loeb castiga etape, ne-am mentinut in urma sa, pe locul secund. L-am provocat in atat de multe etape si am stiut ca am resurse suficiente pentru a reusi.
Ce s-a mai intamplat dupa raliul Spaniei, desfasurat in urma cu doua saptamani?
Imediat dupa raliu am participat la un eveniment demonstrativ al BP si Castrol, in Spania. Am petrecut timp cu familia si am avut parte de cateva interviuri si aparitii televizate.
Am realizat teste in regiunea Cumbria, in prima parte a acestei saptamani, in scopul de a ma acomoda conditiilor raliului Marii Britanii si ma simt confortabil cu masina. Participam si la raliul local - Cambrian Rally - weekendul acesta. Terenul este similar celui pe care vom evolua in raliul Angliei, asadar o experienta placuta dupa asfaltul Spaniei. Am castigat raluil Cumbriei in 2002, astfel incat astept cu placere sa intru din nou in competitie.
Daca ai avea posibilitatea de a alege un raliu in care sa concurezi impotriva lui Leob, care ar fi acela?
As alege Finlanda. Este raliul de acasa, loc in care am o incredere sporita si cunostinte avansate referitoare la drumuri. Raliul Angliei ar fi cea de-a doua optiune insa. Reprezinta un eveniment fantastic si ador sa conduc in acest raliu. Drumurile de aici mi se potrivesc. Sunt rapide, iar in aceasta perioada a anului nu sunt acoperite de zapada sau de gheata, asadar ma astept sa decurga perfect.
Te ingrijoreaza faptul ca vei porni primul la drum in Raliul Angliei?
Nu, deloc. Nu este genul de raliu care sa prezinte diferente majore pentru cei care pornesc primii si cei aflati in urma. Daca drumurile sunt noroioase, atunci cea mai buna varianta este sa pleci primul. La fel si daca traseul este uscat si acoperit de praf. Asadar sunt incantat sa fiu primul la linia de start.