© 2024 Auto.ro
Concurentul din Stuttgart pentru BMW X3 si Audi Q5 era disponibil pana acum cu patru propulsoare, la care se adauga unul nou, 250 CDI, si o versiune cu tractiune spate a lui 220 CDI. De asemenea, baby-SUV-ul Mercedes poate fi comandat si cu pachet AMG.
Varianta cu doar doua roti motrice este propulsata de motorul de 2,1 litri, capabil de 170 CP/400 Nm, si primeste in dotarea standard o cutie manuala cu sase rapoarte.
Performantele sunt absolut decente (ajutate si de scaderea greutatii), GLK 220 CDI accelerand in doar 8,5 secunde pana la 100 km/h, iar viteza maxima este de 205 km/h. Insa, proprietarii probabil ca vor aprecia mai mult consumul mediu mic (6-6,4 litri/100 km), caci avem de-a face, in mod clar, cu un model de buget, ce-i drept dupa standardele Mercedes.
Contra cost, 220 CDI poate fi echipat si cu moderna transmisie automata 7G-TRONIC.
Acelasi propulsor e disponibil si in “treapta” 250 CDI, ceea ce inseamna o putere crescuta la 204 CP (500 Nm), completata de data asta si de tractiunea integrala 4MATIC.
Cutia automata e oferita fara cost suplimentar si ajuta dinamica masinii prin cele 7 rapoarte optim etajate: 0-100 km/h dureaza doar 7,9 secunde, repriza 80-120 km/h e si ea foarte buna (sub 7 secunde), in timp ce viteza maxima este usor mai mare - 213 km/h.
Cu toate acestea, consumul mediu declarat e de doar 6,7 litri/100 km, iar motorul respecta normele de poluare Euro5.
Pe langa noile variante, GLK e disponibil si cu pachet AMG, care, printre altele, contine un kit optic mai agresiv, elemente decorative cromate si jante de 20 de toli. S-a imbogatit si lista de optionale cu sistem de pornire fara cheie, camera de asistenta la parcare, piele Artico pentru scaune si pozitii cu LED-uri.
Producatorul german n-a dat publicitatii inca preturile noilor modele, dar probabil ca o va face la salonul ce sta sa inceapa la Frankfurt.