© 2024 Auto.ro
28 august 2009 este o data care se cere a fi incercuita in calendarele ecologistilor de pretutindeni, avand in vedere ca ea a fost aleasa de Mercedes pentru a publica imagini si informatii despre prima sa masina de serie propulsata cu ajutorul hidrogenului.
Este un B-Klasse, are titulatura F-CELL si poate merge maximum 400 km consumand, la fiecare “suta”, echivalentul a 3,3 litri de motorina. Emisii poluante? Evident, zero.
Constructorul din Stuttgart considera aceasta masina mai performanta decat un B200, iar daca aruncam un ochi peste fisa tehnica constatam ca nu exagereaza cu nimic: motorul electric dezvolta acelasi numar de CP, 136, ca si cel pe benzina de doi litri, insa cuplul primului, 290 Nm, este net superior; in plus, viteza maxima a lui B-Klasse F-CELL, 170 km/h, este cu doar 26 km/h mai mica decat a versiunii cu propulsor clasic.
La toate acestea, F-CELL adauga avantajul unui moment maxim livrat instantaneu si, bineinteles, cel al unei masini care nu arunca in atmosfera nici macar un picogram de CO2.
Secretul masinii este sistemul de propulsie cu celule de combustibil, ce are la baza ultima generatie de baterii litiu-ion. Interactiunea dintre hidrogen si oxigenul din atmosfera se produce la o presiune de 700 de bari, eliberand curentul electric folosit pentru a urni vehiculul din loc.
Tehnologia lui Mercedes este atat de avansata, incat monovolumul 100% ecologic poate porni si in conditiile unei temperaturi exterioare de -25 de grade Celsius; mai mult, spatiul in habitaclu nu este afectat de componentele grupului motorpropulsor, acestea fiind pozitionate conform binecunoscutei arhitecturi de tip “sandwich”.
Startul productiei lui B-Klasse F-CELL va fi dat spre finalul acestui an, primele unitati urmand a fi livrate in Europa si SUA la inceputul lui 2010. Pentru inceput, nemtii vor comercializa un lot experimental, restrictionat la aproximativ 200 de unitati, urmand ca eventualele rezultate pozitive sa permita intrarea intr-un ciclu normal de fabricatie.