© 2024 Auto.ro
In general, Velcro-ul este o solutie minunata daca te-ai plictisit sa legi sireturi si/sau sa tragi fermoare, insa un grup de ingineri germani a vazut in el ceva mai mult decat atat.
Pe scurt, ei au upgradat inventia lui George de Mestral la statutul unei tehnologii ce poate inlocui suruburile, colierele si alte elemente de sustinere a unor piese grele. Faceti cunostinta, asadar, cu Metaklett – Velcro-ul din metal.
Realizat respectand in buna masura reteta lui Mestral de acum aproape sapte decenii, Metaklett se bazeaza pe interactiunea dintre o retea de minuscule carlige din otel si o “impletitura” de cheotoare, ce se pot alipi/desface la fel de simplu ca si un Velcro obisnuit.
In plus, pe o suprafata de 1 m patrat, inovatia nemtilor poate suporta o greutate de aproape 35 tone la temperaturi de pana la 1.472 grade Fahrenheit (800 grade Celsius), facand-o ideala pentru cele mai diverse aplicatii.
La o masina, spre exemplu, Metaklett poate fi utilizat la fixarea elementelor sistemului de evacuare sau a diferitelor componente aflate in preajma galeriilor de admisie/evacuare (care, precum bine se stie, se incing foarte tare). Unii sugereaza ca ar putea inlocui chiar si suportii care imobilizeaza motorul in compartimentul sau, introducerea sau scoaterea acestuia devenind operatiuni de cateva secunde.
Cat despre utilizarea sa in plan vertical, ganditi-va la asta: sub actiunea atractiei gravitationale, Metaklett poate “tine” pana la 7 tone, ceea ce il face ideal pentru fixarea componentelor de caroserie. Voi la ce v-ati gandit?