© 2024 Auto.ro
Potrivit unui studiu efectuat de EurotaxGlass, liderul european in furnizarea de informatii, solutii si servicii de consultanta de tip “Business Inteligence” in domeniul auto, masinile care se devalorizeaza cel mai putin sunt modelele de oras.
Aceasta tendinta se intinde la nivelul intregului continent european, insa nu este atat de evidenta precum in Marea Britanie, unde sapte din zece masini care isi pastreaza valoarea reziduala sunt city car-uri. In capul listei se gaseste Peugeot 107, model ce imparte aceeasi platforma cu Toyota Aygo si Citroen C1, citadine care se regasesc printre fruntase (locurile 2, respectiv, 4). Intre acestea s-a intercalat Suzuki Swift.
In top, pe locul al cincilea, este MINI care, surprinzator, este urmat nu de un alt city car, ci de un supercar. Este vorba despre Ferrari 430, care ocupa insa doar pozitia a sasea. Ultimul in clasament este Ford S-Max, un alt model dintr-un alt segment decat cel al micutelor citadine, si anume cel al MPV-urilor.
Specialistii spun ca aceste modele de oras sunt intotdeauna utile proprietarilor lor deoarece se platesc pentru ele cele mai mici impozite si taxe, au cele mai mici asigurari si, dincolo de toate acestea, consuma foarte putin combustibil, in medie 4,0 l/100 km, si sunt si usor de parcat.
CLASAMENT
1. Peugeot 107, 60.9%
2. Toyota Aygo, 60.2%
3. Suzuki Swift, 59.5%
4. Citroen C1, 59.2%
5. BMW MINI, 58.9%
6. Ferrari F430, 58.0%
7. Volkswagen Fox, 57.8%
8. Honda Jazz, 57.0%
9. Volkswagen Eos, 56.3%
10. Ford S-MAX, 56.1%