© 2024 Auto.ro
Cu un motor V8 de sapte litri si 600 CP, capabil sa il propulseze de la 0 la 100 km/h in numai 3,1 secunde, Mosler MT900 GTR XX este un supercar despre care, in mod normal, se poate vorbi numai la superlativ.
Totusi, exista cate unii convinsi ca petrecerea abia de-acum incolo incepe, iar printre ei se afla si John Gocha.
OK, s-ar putea ca acest nume sa nu va spuna mare lucru, insa patronul companiei Intense Automotive Design se va face extrem de cunoscut in lumea tunerilor - si nu numai -, daca programul sau dedicat supercar-ului Mosler nu este doar o pacaleala de 1 aprilie sosita foarte tarziu.
Poreclit Land Shark, acest proiectil de calibru usor - la urma-urmei, cantareste doar 861 kg (cu 250 kg mai putin decat masina de serie) - este fabricat din cele mai scumpe, mai usoare si, totodata, cele mai rezistente materiale (titan, fibra de carbon si elemente ceramice), surclasand in anumite privinte - cel putin pe hartie - chiar si tehnologia maretului Veyron.
Spre exemplu, motorul V8 de sapte litri si, atentie, 2500 CP (ajuns la aceasta performanta gratie supraalimentarii cu doua turbocompresoare), este alimentat cu ajutorul unor pompe de combustibil specifice lumii curselor, in stare sa livreze 22,7 litri de benzina pe minut.
Apoi, constructia agregatului implica cantitati generoase din materialele anterior mentionate, astfel incat acesta sa fie cat mai usor si cat mai rezistent cu putinta in fata torturilor la care va fi supus cu fiecare apasare hotarata a pedalei de acceleratie.
Pana aici toate bune si frumoase, insa exista cateva mici inadvertente care arunca o umbra de indoiala asupra veridicitatii proiectului. Iar una dintre cele mai evidente tine de originea motorului: desi toata lumea stie ca Mosler GTR XX utilizeaza un V8 LS7 preluat de la Corvette Z06, cei 2.500 CP declarati de John Gocha nu ar putea fi suportati decat de un agregat LSX, creat de catre departamentul GM Performance Parts.
Totusi, LSX are blocul din fonta, pe cand motorul lui Land Shark are aceeasi componenta fabricata din aluminiu. Probabil, intr-un final, misterul va fi dezlegat; pana atunci insa, sa trecem la alte chestiuni interesante.
Cum ar fi, de exemplu, sistemul de alimentare cu combustibil ce trimite in camerele de ardere nu mai putin de patru tipuri de lichide: petrol, etanol, metanol si hidrogen. Gocha a declarat ca aceasta tehnologie i-a permis sa inregistreze masina drept un hibrid in California, fiind liber sa zburde cu ea inclusiv pe autostrazile netede ca oglinda din minunatul, dar foarte drasticul in ceea ce priveste poluarea stat american.
In plus, Mosler MT900 GTR XX Twin Turbo Land Shark beneficiaza de numeroase imbunatatiri la nivel aerodinamic, iar monstruoasa forta a motorului este transmisa catre toate cele patru roti cu ajutorul unui sistem de tractiune integrala realizat din titan si fibra de carbon. Tot din titan sunt realizate si suspensiile masinii, precum si suruburile ce fixeaza rotile cu jante din magneziu (dimensiuni 11,5x19 inch pe fata, 14x20 inch pe spate).
Iar dupa atata efort, vine si rasplata.
Desi nu l-au scos inca la plimbare, estimarile celor de la Intense Automotive Design propulseaza acest supercar in varful "lantului trofic" si, probabil, catre un nou record mondial de viteza. Proba 0-100 km/h este consumata in numai 2,5 secunde, iar pentru a ajunge la 240 km/h are nevoie de doar 6,7 secunde.
La 17,5 secunde dupa ce a luat startul, Land Shark trece de pragul celor 400 km/h - dupa ce, in prealabil, a rezolvat sfertul de mila in 9 secunde (viteza finala 286,4 km/h). Iar in final, daca pedala de acceleratie este sudata de podea suficient timp, racheta va ajunge la viteza maxima de 603 km/h!
In caz ca va intrebati ce sistem de franare poate opri o asemenea bestie, va spunem doar atat: teoretic, masina poate ajunge de la 0 la 240 km/h si inapoi la 0 km/h in numai 8,7 secunde (recordman-ul mondial actual, Ultima GTR, a facut acest lucru in 9,4 secunde).
Dubios sau nu, vom vedea in lunile urmatoare. Pana atunci, va lasam sa va ganditi (si) la asta: Nelson Racing Engineering a reusit sa construiasca un Mosler 900 twin-turbo de 1.800 CP (1.635 CP la verificarea pe dinamometru), pe care l-au botezat "Red Devil". In definitiv, pana la 2.500 CP e doar o aruncatura de bat...