© 2024 Auto.ro
Aceasta este concluzia unui studiu efectuat de catre National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), care a aratat ca 0,9% dintre cele 8.387 de modele cu propulsie hibrida luate in calcul (77 de masini, mai precis), au fost implicate in accidente cu pietoni.
In contrapartida, doar 0.6% (3.758 din 559.703) dintre cele obisnuite au bagat trecatorii in spitale, diferenta fiind chiar mai mare atunci cand a venit vorba despre biciclisti.
Asadar, in cazul incidentelor care au implicat vehicule propulsate de forta picioarelor, “scorul” a fost de 0,6% la 0,3% in defavoarea automobilelor ecologice, de unde reiese ca, la viteze mici, un hibrid este... de doua ori mai periculos decat o masina “normala”!
Evident, avem de-a face cu un rezultat mai mult decat discutabil, insusi specialistii lui NHTSA grabindu-se sa mentioneze ca sunt necesare studii suplimentare inainte de a furniza o concluzie definitiva.